arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Δράσεις προώθησης ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία
idea

Ολοκληρώθηκαν οι δράσεις προώθησης του ελληνικού οίνου στην Ιαπωνία που οργάνωσε το Γραφείο ΟΕΥ Τόκυο από κοινού με το Enterprise Greece για την περίοδο 2015-2016.

Οι πρόσφατες εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Οσάκα (20 Ιουνίου, Ritz Carlton Hotel) και στο Τόκυο (22 Ιουνίου, Grand Hyatt Hotel). Περιελάμβαναν ανοικτή γευσιγνωσία, σεμινάριο master class με προεγγραφή από τον Κωνσταντίνο Λαζαράκη, Master of Wine και δείπνο με γευστική δοκιμή προς εκπροσώπους των οινικών μέσων ενημέρωσης. Οι 30 θέσεις στην Οσάκα και 60 στο Τόκυο για το σεμινάριο master class είχαν εξαντληθεί ήδη αρκετές ημέρες νωρίτερα. Όλες οι εκδηλώσεις ήταν αυστηρά προσανατολισμένες στους επαγγελματίες του κρασιού (σομελιέ, εισαγωγείς, έμποροι, εστιάτορες, Τύπος, κ.λ.π.). Συμμετείχαν 120 άτομα στην Οσάκα και 200 στο Τόκυο, όλα από τον χώρο του κρασιού.

Οι ειδικού του κρασιού στην Ιαπωνία είχαν την ευκαιρία να έλθουν σε επαφή με επιλεγμένα δείγματα του ελληνικού αμπελώνα. Παρουσιάσθηκαν 40 ετικέτες από 25 οινοπαραγωγούς, προσεκτικά επιλεγμένες, ώστε να απεικονίζουν τις κυριότερες ποικιλίες και οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας.

Ήταν η πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία που ο ελληνικός αμπελώνας παρουσιάσθηκε στην Ιαπωνία σε τέτοιο εύρος, στην προσπάθεια γνωριμίας των Ιαπώνων ειδικών με τους ελληνικούς οίνους.

Προηγήθηκε επίσκεψη Ιαπώνων δημοσιογράφων οίνου στην Ελλάδα (28/5-4-6/2016) ενώ παράλληλα έγιναν διαφημιστικές καταχωρήσεις για τον ελληνικό οίνο στα κυριότερα οινικά περιοδικά της Ιαπωνίας (Vinotheque, Wands, Wine Kingdom) και στο διαδίκτυο (Wands Web).

Πέραν αυτού, το Γραφείο ΟΕΥ Τόκυο φρόντισε όλα τα στάδια (μετάφραση κειμένου στην ιαπωνική γλώσσα, proofreading του κειμένου, προσαρμογή του δημιουργικού από την αγγλική έκδοση και εκτύπωση σε 1500 αντίτυπα) έκδοσης φυλλαδίου 64 σελίδων για τον ελληνικό οίνο. Για όλα τα στάδια της προετοιμασίας ξεχωριστά προηγήθηκε συλλογή προσφορών από το Γραφείο μας και βάσει αυτών ανάθεση έργου από το Enterprise Greece.

Απομένει η έκδοση βιβλίου για τον ελληνικό οίνο στην ιαπωνική γλώσσα, την οποία το Γραφείο μας σε συνεργασία με το Enterprise Greece επιμελείται με ορίζοντα έκδοσης το τέλος Ιουλίου.

Η ενημερωτική εκστρατεία θα συνεχισθεί και το 2017 με γευσιγνωσίες και σεμινάρια, συμμετοχή σε εκθέσεις, επισκέψεις ειδικών στην Ελλάδα, καταχωρήσεις στον Τύπο, καθώς και εβδομάδες ελληνικών τροφίμων και ποτών σε πολυκαταστήματα

Οι ελληνικές εξαγωγές ποτών στην Ιαπωνία, μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας, αυξήθηκαν το 2015 κατά 47% ως προς την αξία, έναντι του 2014, φθάνοντας τις €300.380 ενώ το α’ τετράμηνο του 2016 υπάρχει περαιτέρω αύξηση κατά 30% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2015, βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ. Το 96% των εξαγωγών αυτής της κατηγορίας αποτελείται από προϊόντα οίνου.

Κύριος στόχος των προωθητικών ενεργειών της φετινής χρονιάς ήταν η προσέγγιση και ενημέρωση του εξειδικευμένου κοινού, ώστε να διευρυνθεί ο αριθμός των εισαγωγέων που αγοράζουν ελληνικούς οίνους. Ήδη το τελευταίο εξάμηνο άλλες δύο εταιρείες (METRO, MOTTOX) ξεκίνησαν εισαγωγές από την Ελλάδα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των εισαγωγέων ελληνικού οίνου σε 15. Ωστόσο, εκτιμάται ότι ο κύριος όγκος εισαγωγών γίνεται από 4-5 εταιρείες.

www.japan-greece-business.gr/#!japan-wine-market-alcoholic-products/c1bbl

Το ταίριασμα των ελληνικών κρασιών με τα ελληνικά γκουρμέ προϊόντα τροφίμων ιδίως εν όψει του ενδιαφέροντος που προκαλείται για την Ελλάδα λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων του 2020 στο Τόκυο σίγουρα θα λειτουργήσουν θετικά για τις ελληνικές εξαγωγές.

Σε συνδυασμό με πολιτιστικές εκδηλώσεις, όπως η αρχαιολογική έκθεση που εγκαινιάσθηκε στις 20 Ιουνίου στο National Museum στο Τόκυο και θα μεταφερθεί εν συνεχεία στο Ναγκασάκι (14/10-11/12/2016) και το Κόμπε (23/12/2016-2/4/2017), όπως επίσης με τις εκδηλώσεις που η Πρεσβεία Τόκυο προτείνει στους κατά περίπτωση αρμόδιους φορείς εν όψει των Αγώνων, εκτιμούμε ότι θα αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα της Ελλάδας στην Ιαπωνία επιφέροντας θετικά αποτελέσματα σε διάφορους τομείς των διμερών μας οικονομικών και εμπορικών σχέσεων.

 

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα