arcadianet espa
Enterprise Europe Network
κ. Άκης Πετρόπουλος – Η κρίση των εξαγωγών
akis petropoulos sepe

Ο κ. Άκης Πετρόπουλος, συνιδρυτής και Πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Πελοποννήσου σε μια περίοδο όπου η χώρα και οι εξαγωγές της δεν ευημερούν όπως σε παλαιότερες εποχές μας μιλάει για την «κρίση» των εξαγωγών.

Αφού σας ευχηθούμε και επίσημα «καλορίζικος», να ρωτήσουμε το αυτονόητο: Ποιες και πόσες είναι οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσετε άμεσα;

  • Σας ευχαριστήσω θερμά για τις ευχές σας, θα ήθελα να ξεκινήσω σημειώνοντας πως ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Πελοποννήσου (συντ. Σ.Ε.ΠΕ) αποτελείται από μια ομάδα ανθρώπων που αγαπούν τις προκλήσεις. Ο Σ.Ε.ΠΕ αποτελεί πραγματικά ένα στοίχημα για εμάς, μιας και βασικός του στόχος – παρόλη την οικονομική ανισορροπία- είναι η ανάδειξη της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων της Πελοποννήσου δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων μας. Οπότε βασικές προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι:
  • Επίλυση προβλημάτων όπως η γραφειοκρατία, οι δυσλειτουργίες των τελωνείων, η ανεπάρκεια των ασφαλιστικών πιστώσεων, η προβληματική επιστροφή του ΦΠΑ στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, κτλ.
  • Στήριξη στα μέλη μας με βασικό στόχο την παροχή λύσεων προσαρμοσμένων στις διακριτές ανάγκες της
    εκάστοτε επιχείρησης.
  • Δημιουργία νέων, λειτουργικών δομών πληροφόρησης, υποδομών και μηχανισμών στήριξης της εξωστρέφειας.
  • Εκπαίδευση και κατάρτιση με στόχο οι εργαζόμενοι των μικρό-μεσαίων επιχειρήσεων να έχουν καλύτερες
    ευκαιρίες ανάπτυξης δεξιοτήτων.

Τι είναι αυτό που ζητούν πρωτίστως τα μέλη σας αυτήν τη χρονική στιγμή και ποιες οι κινήσεις του ΣΕΠΕ για την
προστασία του κλάδου σας;

Ο ΣΕΠΕ αποτελείται από μια ομάδα ανθρώπων που εμφανίζει σαν κυρίαρχο στοιχείο την αρμονική συνύπαρξη της αναζήτησης νέων δρόμων προώθησης προϊόντων των νέων της ομάδας καθώς και της έμπειρης προσέγγισης ανθρώπων που πραγματοποιούν εξαγωγές σε χώρες του εξωτερικού εδώ και χρόνια. Βασική επιδίωξη αποτελεί η ομαδοποίηση των πελοποννησιακών προϊόντων, δημιουργώντας το «Καλάθι της Πελοποννήσου», μιας και αρκετές επιχειρήσεις δεν είναι σε θέση να «σταθούν» στο εξωτερικό μόνες τους. Αυτό συμβαίνει γιατί οι περισσότερες επιχειρήσεις ανήκουν στο μικρο-μεσαίο χώρο, που από τη μια τις διακρίνει η ποιοτική υπεροχή αλλά από την άλλη εμφανίζονται να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εξαγωγικής δράσης.

Η προστασία του συνδέσμου βασίζεται κυρίως στην προώθηση των Πελοποννησιακών επιχειρήσεων που φαίνεται να υστερούν έναντι άλλων περιοχών στην οργάνωση και στην κοινή δράση.

Γενικότερα, η Πελοπόννησος είναι μια περιφέρεια που «παράγει», επομένως μπορεί και να «εξάγει»;

Πράγματι η Πελοπόννησος αποτελεί έναν ευλογημένο τόπο με επιχειρήσεις που παράγουν πάρα πολλά προϊόντα με απίστευτη δυναμική, κι εδώ έρχεται ο Σ.Ε.ΠΕ για να τα αναδείξει.

Στο δυναμικό μας έχουν ενταχθεί επιχειρήσεις που παράγουν από μύρτιλα και ρόδια μέχρι λάδι και τουρσί. Πολλά και διαφορετικά είδη που ο σύνδεσμος θα μπορεί να ενισχύσει την εξωστρέφεια τους φωνάζοντας ένα σθεναρό «ναι» στην καινοτομία, την παραγωγή, τη συσκευασία και προώθηση των προϊόντων μας σε νέες αγορές. Μια κίνηση που εμφανίζεται ως μονόδρομος για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας.

Με ποιους φορείς έχετε συνεργασία και με ποιους έχετε ζητήσει να συνεργαστείτε;

Ήδη υπάρχει συνεργασία με τα Επιμελητήρια Αρκαδίας και Ηλείας, τα οποία υπήρξαν αρωγοί στη δημιουργία του συνδέσμου και βέβαια είμαστε πεπεισμένοι ότι θα ανοίξει ο δρόμος συνεργασίας και με τα υπόλοιπα πέντε Επιμελητήρια της Πελοποννήσου.

Ο βασικός φορέας με τον οποίο θα επιθυμούσαμε να έχουμε συνεργασία είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία θα ενδυναμώσει την πορεία του Σ.Ε.ΠΕ μιας και η μεταρρυθμιστική και άμεση δράση είναι αυτό που πρωτίστως μας απασχολεί.

Επόμενος στόχος αποτελεί η επαφή με κρατικούς φορείς για χρηματοδοτική ενίσχυση, όπου βασική επιδίωξη θα αποτελέσει η παρουσίαση των δράσεων εξωστρέφειας του συνδέσμου καθώς και η ανάδειξη των λειτουργικών προβλημάτων των επιχειρήσεων της Πελοποννήσου.

Πώς θα γίνεται η ενημέρωση των μελών σας;

Η συστηματική ενημέρωση μέσω e-mail, θα αποτελέσει το βασικό άξονα επικοινωνίας των μελών μας. Έχουμε ήδη αποφασίσει να πραγματοποιούνται συχνές συναντήσεις σε κάθε νομό καθώς οι εξελίξεις στον επιχειρηματικό τομέα τρέχουνσυνεχώς. Στόχος αυτών των συζητήσεων θα αποτελέσει η παρουσίαση των προβλημάτων που ανακύπτουν και η ενεργή αντιμετώπισή τους καθώς και η γνωστοποίηση διαφόρων θεμάτων που αφορούν τις επιχειρήσεις μας. Πρέπει να παραμείνει στο μυαλό μας ότι με τη συλλογική προσπάθεια και την πρωτοβουλία θα προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά προς τις αγορές του εξωτερικού.

Ποιό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα για μία εξαγωγική επιχείρηση;

Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να οριστεί ένα νέο πρότυπο ανταγωνιστικότητας βασισμένο στις ελληνικά πρότυπα για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις μας να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων στο εξωτερικό. Ο συνδυασμός της ποιότητας, η δημιουργία ενός κρίσιμου μεγέθους και κυρίως η εύστοχη προώθηση των προϊόντων με τις κατάλληλες πρακτικές marketing και δικτύωσης στις αντίστοιχες αγορές, θα οδηγήσουν στη βελτιστοποίηση της εξωστρέφειας. Για το λόγο αυτό, ο Σ.Ε.ΠΕ επενδύει στη συνέργεια και καλεί τα μέλη του να μας μιλήσουν για τις εμπειρίες τους και να μας πουν τις απόψεις τους για την επανεκκίνηση της οικονομίας με ανταγωνιστικά ελληνικά προϊόντα.

Ποιες είναι οι προσδοκίες του εξαγωγικού κόσμου;

Η αναθέρμανση των ρυθμών αύξησης των εξαγωγών φαντάζομαι πως δεν αποτελεί μόνο δική μου προσδοκία, αλλά ολόκληρου του επιχειρηματικού κόσμου. Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων ενώ παράλληλα θα δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις εργασίας με αποτέλεσμα να μπει ένα ακόμα λιθαράκι στην ανάκαμψη της οικονομίας της χώρας μας. Η συμμόρφωση των επιχειρήσεων στο εξωτερικό θα θέσει τις βάσεις για να επαναπροσδιοριστεί η εμπιστοσύνη των εμπορικών εταίρων μας και να δοθεί ώθηση στην προστιθέμενη αξία των εξαγωγών.

Ποιες είναι οι στοχευμένες δράσεις για την προβολή-προώθηση των Πελοποννησιακών προϊόντων στο εξωτερικό για το 2015;

O Σ.Ε.ΠΕ για το 2015, έχει ήδη προγραμματίσει τις ακόλουθες δράσεις:

  • Συμμετοχή σε Παγκόσμιες Εκθέσεις με σκοπό την παρουσίαση των πελοποννησιακών προϊόντων στο ευρύ κοινό ώστε να δοθούν ευκαιρίες για συνεργασίες.
  • Πραγματοποίηση ενημερωτικών και επιχειρηματικών business2business (Β2Β) συναντήσεων με εκπροσώπους μεγάλων επιχειρήσεων του εξωτερικού
  • Δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (οn-line shop) με όλα τα πελοποννησιακά προϊόντα και προώθηση αυτού.

Εύχομαι με το σωστό συντονισμό των ενεργειών που έχουμε ήδη προγραμματίσει να κάνουμε μια νέα αρχή δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για να έχουμε μια σταθερή παρουσία στις αγορές του εξωτερικού.

Τέλος, θα ήθελα να απευθύνω ένα κάλεσμα σε όλες τις επιχειρήσεις – είτε εξάγουν προϊόντα είτε είναι στα σχέδια τους- να γίνουν μέλη του Συνδέσμου Εξαγωγέων Πελοποννήσου διαβεβαιώνοντάς τους, ότι με σκληρή δουλειά, μπορούμε να δημιουργήσουμε το δυνατό brand Peloponnese.

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα