arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Δύο συμβουλές για να μάθετε να ακούτε ουσιαστικά τους υπαλλήλους σας
business3

Ένας από τους παράγοντες που κάνει έναν εργαζόμενο να νιώσει ικανοποίηση από την εργασία του είναι να αισθάνεται πως η γνώμη του ενδιαφέρει την επιχείρηση στην οποία εργάζεται. Και ενώ, στην πραγματικότητα, αυτό είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση να πετύχει υψηλότερη παραγωγικότητα, αλλά και αφοσίωση των υπαλλήλων της, και δεν είναι ένας παράγοντας, ο οποίος απαιτεί να δαπανηθούν οικονομικοί πόροι για να λειτουργήσει, παραβλέπεται ως μη σημαντικός.

Αν λοιπόν δεν χρησιμοποιείτε αυτό το πολύτιμο εργαλείο στην επιχείρησή σας, δηλαδή του καλού ακροατή με το προσωπικό σας, ξεκινήστε άμεσα ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:

Δείξτε πραγματικό ενδιαφέρον για αυτά που έχει να σας πει ο εργαζόμενος. Όπως λέει ο Αμερικανός συνθέτης Τζον Πάουελ, ένας καλός ακροατής ενδιαφέρεται πραγματικά να γνωρίσει τον ομιλητή. Πολλές φορές ζητάμε τη γνώμη κάποιου απλώς για να δείξουμε τυπικά ότι η γνώμη του μετράει, αλλά, στην πραγματικότητα, έτσι χάνουμε περισσότερα από ότι κερδίζουμε. Χάνουμε πολύτιμες πληροφορίες που θα μπορούσαμε να πάρουμε από τον εργαζόμενο και αφορούν στην διαδικασία της εργασίας και βελτιώσεις που θα μπορούσαν να γίνουν ή σε ιδέες που θα μπορούσαν να μπουν σε εφαρμογή και να αυξήσουν την παραγωγικότητα ή να φέρουν επιπλέον κέρδη στην επιχείρηση. Μη γνωρίζοντας πραγματικά το προσωπικό μας, δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε και τα κατάλληλα εργαλεία παρακίνησης, καθώς άλλα πιστεύουμε εμείς, από την δική μας θέση, ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως κίνητρο για αυτούς, αλλά άλλα στην πραγματικότητα να λειτουργούν. Και ενώ εσείς να νομίζετε πως στην επιχείρησή σας είστε μία ωραία ατμόσφαιρα, στην πραγματικότητα να υπάρχουν κάποιες συνθήκες, οι οποίες δυσκολεύουν την καθημερινότητα των εργαζομένων στην εργασία τους και λειτουργούν ως αντικίνητρα. Έχοντας λοιπόν την ευκαιρία να ακούσετε για αυτές, μπορείτε να κάνετε κάποιες αλλαγές που θα λειτουργήσουν θετικά για τους εργαζόμενους, και κατά συνέπεια, για την επιχείρηση την ίδια.

Δεχτείτε την διαφορετική άποψη από την δική σας. Ποιο είναι το νόημα μίας συζήτησης αν έχετε ήδη προαποφασίσει να απορρίψετε κάθε διαφορετική γνώμη από την δική σας; Ανατρέχοντας στον πρότερο εργασιακό μου βίο ως στελέχους, θυμάμαι κάποια παραδείγματα διευθυντών, οι οποίοι παρέτρεπαν τους εργαζόμενους στις συνελεύσεις που κάναμε να εκφράζουν τη γνώμη τους, να ενημερώνουν για προβλήματα και να προτείνουν λύσεις, μόνο για να τους πουν στο τέλος ότι οι συνθήκες είναι μία χαρά και ότι δεν υπάρχει κάποιος λόγος να μπει η διοίκηση στη διαδικασία να εξετάσει το ενδεχόμενων κάποιων αλλαγών ή της εφαρμογής κάποιων από τις ιδέες που ακούστηκαν. Στο τέλος, αυτές οι συνελεύσεις καταλήγανε σε βαρετό μονόλογο και ουσιαστικά σε χαμένο χρόνο. Είναι αυτό που λέει και ο Αμερικανός συγγραφέας Τζον Στάινμπεκ: «Ξέρετε πως είναι οι συμβουλές. Τις θέλετε μόνο αν συμφωνούν με αυτό που θέλατε να κάνετε έτσι και αλλιώς.» Να είστε ανοιχτοί λοιπόν να ακούσετε και άλλες απόψεις, διαφορετικής οπτικής γωνίας από την δική σας. Καμιά φορά οι καλύτερες ιδέες βρίσκονται έξω από το κουτί που έχουμε εγκλωβίσει τη δική μας σκέψη.

Ακολουθώντας λοιπόν αρχικά τις δύο παραπάνω συμβουλές, μπορείτε πραγματικά να φέρετε τεράστια θετική αλλαγή στην επιχείρησή σας. Η αφοσίωση και η ικανοποίηση από την εργασία έρχεται όταν οι εργαζόμενοι νιώθουν ότι συμβάλλουν ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων και αυτό τους καλύπτει την ανάγκη να νιώθουν σημαντικοί και να νιώθουν ότι συνεισφέρουν. Και ένας τρόπος για να αισθανθούν έτσι είναι να πιστεύουν ότι έχουν λόγο μέσα στην επιχείρηση και δεν είναι απλώς εκτελεστικά όργανα. Αν αντιθέτως πιστεύουν ότι δεν μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία της επιχείρησης και την επιτυχία των στόχων της, τότε δεν έχουν λόγο και να προσπαθούν για το καλύτερο. Νιώθουν αποκομμένοι από αυτήν και αυτό επιδρά αρνητικά στην απόδοση, την παραγωγικότητα και την αφοσίωσή τους. Εσείς λοιπόν τι θα επιλέξετε; Να ακούτε ή να κάνετε ότι ακούτε το προσωπικό σας;

Της Βαλεντίνας Κόρδη

Πηγή: epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα