arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Μόλις το 8% των τουριστικών καταλυμάτων κάνει κρατήσεις μέσω Διαδικτύου
CHA000003

Σημαντική …ψηφιακή υστέρηση εξακολουθεί να εμφανίζει ο ελληνικός τουρισμός, με τα εν Ελλάδι τουριστικά καταλύματα να αξιοποιούν σε πολύ μικρό βαθμό τις νέες τεχνολογίες. Οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις κάθε άλλο παρά εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του Διαδικτύου, καθώς μόνο 8% των καταλυμάτων χρησιμοποιεί το Internet για την πραγματοποίηση κρατήσεων.
Την υστέρηση της χώρας μας, σε σχέση – για παράδειγμα – με την Ευρώπη, επιβεβαιώνει η διαπίστωση ότι το 37% των συνολικών τουριστικών πωλήσεων επί ευρωπαϊκού εδάφους πραγματοποιείται, πλέον, διαδικτυακά.

Στον αντίποδα, σε παγκόσμια κλίμακα, ο ταξιδιωτικός κλάδος ανθίζει σημαντικά μέσω του Διαδικτύου. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε χθες η Google, το 83% των κρατήσεων διαμονής αναζητήθηκαν αρχικά μέσω του Διαδικτύου. Επιπλέον, για το 91% των αεροπορικών κρατήσεων η αρχική αναζήτηση έγινε επίσης μέσω του Internet.

Αν και οι εγχώριες τουριστικές επιχειρήσεις δεν έχουν αξιοποιήσει ακόμη τα ψηφιακά εργαλεία, το brand name του ελληνικού τουρισμού στον παγκόσμιο ιστό δείχνει να αναβαθμίζεται. Δεν είναι τυχαίο ότι, το 2015, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση, 19%, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα των συνολικών αναζητήσεων με τον όρο “Ταξίδι στην Ελλάδα” (“Travel to Greece”). Μάλιστα, η αντίστοιχη αύξηση φτάνει το +72% για αναζητήσεις από κινητές συσκευές.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ιταλία είναι οι χώρες, που ψάχνουν περισσότερο στο Διαδίκτυο για την Ελλάδα. Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, που αφορούν το 2015, ΗΠΑ και Γαλλία ακολουθούν στις χώρες που, κατά κύριο λόγο, κάνουν αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για την Ελλάδα. Επιπλέον, η “Διαμονή” με 48%, οι “Αερομεταφορές” με 20% και τα “Πακέτα Διακοπών» με 20% είναι οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις τουριστικών υπηρεσιών σε σχέση με την Ελλάδα.

Grow Greek Tourism Online
Τις δυνάμεις της με την ελληνική Πολιτεία, προκειμένου να ανατραπεί η υφιστάμενη εικόνα μειωμένης αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων από τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, συνεχίζει να ενώνει η Google.

Πρόκειται για την πρωτοβουλία Grow Greek Tourism Online, την οποία ο τεχνολογικός κολοσσός συνεχίζει, για τρίτη χρονιά, στην Ελλάδα, έχοντας, ήδη, εκπαιδεύσει τις δύο προηγούμενες χρονιές περισσότερες από 10.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εστιάζοντας στις ψηφιακές δεξιότητες.

Ανταποκρινόμενη σε αυτήν την ανάγκη, η Google επεκτείνει, φέτος, την πρωτοβουλία με τη δημιουργία νέων σεμιναρίων και εκπαιδευτικών εργαλείων, με στόχο να βοηθήσει τους επαγγελματίες του τουρισμού στην Ελλάδα να αξιοποιήσουν το Διαδίκτυο για να βελτιώσουν την επιχείρηση τους.

Συγκεκριμένα, καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος περιοχών σε όλη την Ελλάδα, μία ομάδα 20 νεαρών συμβούλων, που έχουν εκπαιδευτεί από την Google, οι Online Advisors, θα ταξιδέψουν σε 30 περιοχές και στις 13 περιφέρειες της χώρας, για να συζητήσουν με τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις. Μέσω εξατομικευμένων εκπαιδεύσεων και ομαδικών σεμιναρίων, σκοπεύουν να εξηγήσουν στους επαγγελματίες του τουρισμού τα οφέλη του Διαδικτύου και να τους εκπαιδεύσουν στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων.

Επιπλέον, με στόχο την περαιτέρω διεύρυνση της πρωτοβουλίας σε όλους όσοι ενδιαφέρονται, η Google δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τον τουρισμό. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν σε όλα όσα χρειάζονται, από το πώς να βελτιώσουν την παρουσία τους στο Διαδίκτυο μέχρι να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Με την ολοκλήρωση της φετινής χρονιάς, στόχος της Google είναι να έχει εκπαιδεύσει περισσότερες από 30.000 ελληνικές επιχειρήσεις.

Πηγή: sepe.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα