arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Αυξάνεται το ενδιαφέρον για αγροτουριστικούς ξενώνες
business2

Αύξηση του ενδιαφέροντος για κρατήσεις από το εξωτερικό σε αγροτουριστικούς και παραδοσιακούς ξενώνες της χώρας για το διάστημα μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου καταγράφει το δίκτυο Guest Inn.

Παρά ταύτα η τουριστική χρονιά δεν ξεκίνησε καλά. Το δίκτυο που διαθέτει περίπου 300 μέλη αγροτουριστικών και παραδοσιακών ξενώνων διαπίστωσε μείωση των κρατήσεων κατά το διάστημα από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο. Επίσης, με βάση την εικόνα έως και τα μέσα Μαΐου κυριαρχούσε κλίμα απαισιοδοξίας στις τάξεις των ιδιοκτητών για το σύνολο της σεζόν. Ειδικότερα, το Guest Inn πραγματοποίησε μια έρευνα από 16 έως 24 Μαΐου στην οποία συμμετείχαν 96 ξενώνες του δικτύου για την εξέλιξη μέχρι τότε της τουριστικής σεζόν. Το 66,7% δήλωσε μείωση του ενδιαφέροντος για κρατήσεις. Οι μισοί ξενώνες δεν συνεργάζονται με τουριστικά γραφεία, ενώ όσοι συνεργάζονται οι κρατήσεις τους είναι επίσης μειωμένες. Το 52,8% των ξενώνων δήλωσε ότι διατήρησε τις ίδιες τιμές με το 2015 και το 15,3% ότι τις έχει μειώσει ή έχει προχωρήσει σε ειδικές προσφορές. Με αυξημένες τιμές σε σχέση με πέρυσι λειτουργεί το 27,8% των ξενώνων. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ορισμένοι ξενώνες που βρίσκονται σε ορεινούς – εναλλακτικούς προορισμούς έχουν αύξηση κρατήσεων παρά την αύξηση στις τιμές τους.

Σύμφωνα με τους ξενώνες, οι κυριότεροι λόγοι για τα αρνητικά αποτελέσματα των πρώτων μηνών ήταν το μεταναστευτικό, η οικονομική κρίση, η ασταθής πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα κ.ά. Σε ό,τι αφορά τη μειοψηφία των ξενώνων που είχαν θετικά αποτελέσματα, οι κυριότεροι λόγοι αναφέρονται στο γεγονός ότι οι λιγότερο τουριστικές και ορεινές περιοχές αρχίζουν να γίνονται ολοένα και πιο γνωστές. Σύμφωνα με το Guest Inn, γενικά, στην αύξηση των κρατήσεων συμβάλλουν, επιπλέον, οι αναβαθμισμένες υπηρεσίες, η μακρόχρονη παρουσία, το καλό όνομα στην αγορά και η αυξανόμενη τάση για εναλλακτικές διακοπές κοντά στη φύση. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκφράστηκαν σοβαρές ανησυχίες για τη μεγάλη φορολογία του κλάδου, το επιθετικό μάρκετινγκ των πολυεθνικών, τη μείωση των απευθείας κρατήσεων και για τον αθέμιτο ανταγωνισμό των παράνομων καταλυμάτων.

Πηγή: kathimerini.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα