arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Οι “έξυπνες” συσκευασίες σε ρόλο – ”κλειδί” για τα online παντοπωλεία
e commerce 402822 1920

Νέες προοπτικές για τον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των ηλεκτρονικών παντοπωλείων μπορούν να “ξεκλειδώσουν” οι τεχνολογίες “έξυπνης” συσκευασίας, οι οποίες βασίζονται σε μοναδικούς ψηφιακούς κωδικούς. Η “έξυπνη” συσκευασία – σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Tetra Pak Index 2018 – συμβάλλει στην αύξηση της διαφάνειας και της αποδοτικότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ καθιστά δυνατή μια άμεση, διαδραστική σχέση με τον καταναλωτή.

Τέσσερις τάσεις διαμορφώνουν την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών παντοπωλείων τα επόμενα χρόνιαΟι “έξυπνες” τεχνολογίες συσκευασίας, που βασίζονται σε μοναδικούς ψηφιακούς κωδικούς, επιτρέπουν σε κάθε συσκευασία προϊόντος να διαθέτει ένα μοναδικό αναγνωριστικό. Αυτοί οι κωδικοί είναι αναγνώσιμοι είτε από συσκευές σάρωσης δεδομένων είτε από ένα smartphone, συνδέοντας το με έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών και δημιουργώντας πραγματικά αναρίθμητες δυνατότητες. Επίσης, οι “έξυπνες” συσκευασίες εγκαθιστούν ένα διαδραστικό κανάλι με τους καταναλωτές, επιτρέποντας στις εταιρίες να έχουν συζητήσεις με τον πελάτη σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας πληροφορίες για τα συστατικά και τα θρεπτικά στοιχεία, αλλά και παιχνίδια, προωθητικές ενέργειες και πληροφορίες για το περιβάλλον. Παράλληλα, με τις πληροφορίες που συλλέγονται μέσω αυτών των ψηφιακών κωδικών, οι εταιρίες θα μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς την εμπειρία των αγορών και να την κάνουν όλο και πιο προσωποποιημένη για τον καταναλωτή.

Στο μεταξύ, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων αναζητούν μοναδικά αναγνωριστικά στοιχεία συμβατά με τη ρομποτική τεχνολογία, που χρησιμοποιείται στην αποθήκευση και τη διανομή τους. Τα δεδομένα και η πλήρης ανιχνευσιμότητα τους βοηθούν να πλοηγηθούν σε πολύπλοκες εφοδιαστικές υπηρεσίες και να βελτιώσουν την επάρκεια, γεγονός που θα καθιστά στιγμιαία την εκτέλεση εντολών.

Τέσσερις τάσεις
Η έκθεση Tetra Pak Index 2018 καταγράφει τέσσερις τάσεις, που διαμορφώνουν την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών παντοπωλείων:

Ευκολία: Οι καταναλωτές αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους για να γλιτώνουν χρόνο και να διευκολύνουν τη ζωή τους. Οι βασικές ευκαιρίες περιλαμβάνουν την εύκολη ανανέωση προϊόντων, τη φωνητική υποβοήθηση και τη βολική συσκευασία.

Βιωσιμότητα: Η ανάγκη εξάλειψης πλαστικών προϊόντων και η συστηματική ενημέρωση για τα οφέλη της κυκλικής οικονομίας θα συνεχίσουν να αυξάνονται και η ανακύκλωση θα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική.

Εξατομίκευση και μοναδικότητα: Η προσαρμογή των προϊόντων και η εξατομίκευσή τους στο πλαίσιο πελατοκεντρικής στρατηγικής, θα αποτελέσουν σημαντικούς παράγοντες διαφοροποίησης. Το γεγονός αυτό θα επιταχύνει την τάση direct-to-consumer και αναμένεται πως μέχρι το 2025, το 80% των εταιριών συσκευασίας θα έχουν υιοθετήσει το μοντέλο αυτό.

Τεχνολογία και απόδοση: Η πολύ γρήγορη παράδοση σε λιγότερο από 10 λεπτά, αναμένεται να έχει επιτευχθεί μέχρι το 2025. Το γεγονός αυτό θα αλλάξει ριζικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών, καθώς θα αγοράζουν μικρότερες ποσότητες αλλά πιο συχνά, τάση που θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη διαδικασία των logistics.

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα