">

Ηλεκτρονικά οι διαγραφές παλαιών οφειλών προς τα Ταμεία

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 09/11/2018 / ΩΡΑ: 17:00 / ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΝΕΑ

Μέσω μιας νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας στον ΕΦΚΑ, η κατασκευή της οποίας βρίσκεται στο τελικό στάδιο, θα υποβάλλονται οι αιτήσεις για τη διαγραφή παλαιών οφειλών, βάσει της διάταξης νόμου που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι.

Οι πρώτες τρεις υπουργικές αποφάσεις που θα ανοίξουν τον… χορό των διαγραφών, έχουν ήδη καταρτιστεί και αναμένεται να υπογραφούν από τον αρμόδιο υφυπουργό Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσο Πετρόπουλο, όταν είναι έτοιμη και η πλατφόρμα, ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες.

Στόχος είναι οι πρώτες αιτήσεις να υποβληθούν εντός του Νοεμβρίου, ώστε ταυτόχρονα να «παγώσουν» και οι διαδικασίες αναγκαστικών μέτρων είσπραξης που πιθανώς να «τρέχουν» ήδη από το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ). Καθώς βέβαια πρόκειται για ένα ευαίσθητο θέμα που αφορά διαγραφή παλαιών οφειλών, η διαδικασία σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» αφενός θα διευκολύνει τους οφειλέτες να υποβάλλουν αιτήσεις με απλά και κατανοητά βήματα, αφετέρου θα προβλέπει όλες τις απαιτούμενες δικλίδες ασφαλείας που θα αποτρέπουν πιθανή εκμετάλλευση των ευνοϊκών διατάξεων από τους λεγόμενους στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Επειτα από σχετική εισήγηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΣΚΑ), οι τρεις πρώτες υπουργικές αποφάσεις θα αφορούν παλαιές οφειλές για τις οποίες υπάρχει «εύλογη αμφιβολία» και έχουν δημιουργηθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 2017 από: α) ασφαλισμένους για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου του 1993, ελεύθερους επαγγελματίες (π.χ. μπλοκάκι) και ταυτόχρονα μισθωτούς, β) επιχειρηματίες που εξαιρούνταν από τον ΟΑΕΕ και ασφαλίζονταν στον πρώην ΟΓΑ με πληθυσμιακά και εισοδηματικά κριτήρια και γ) δημοσιογράφους ασφαλισμένους για πρώτη φορά έως 31 Δεκεμβρίου 1992 που διατηρούσαν παράλληλα μπλοκάκι. Προσοχή: βασική προϋπόθεση για να μπορέσει κάποιος να απαλλαγεί από αμφισβητούμενα χρέη είναι να προκύπτει αποδεδειγμένη πλήρης ασφάλιση σε τουλάχιστον ένα πρώην Ταμείο το επίμαχο χρονικό διάστημα, για το οποίο ζητείται η διαγραφή της οφειλής. Ειδικά για τους παλαιούς ασφαλισμένους (προ του 1993), ιδιαίτερη σημασία έχει η παράλληλη ασφάλιση να αφορά την ίδια δραστηριότητα.

Οι αιτήσεις

Βάσει της διαδικασίας που θα προβλέπεται στις υπό έκδοση υπουργικές αποφάσεις, ο οφειλέτης θα πρέπει να υποβάλει αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που δημιουργείται στον ΕΦΚΑ, με τα κάθε φορά προβλεπόμενα δικαιολογητικά. Να σημειωθεί εδώ, ότι οι αιτήσεις μπορεί να αφορούν όχι μόνο τον κλάδο της κύριας ασφάλισης αλλά και πρώην φορείς επικουρικής ασφάλισης και πρόνοιας.

Η έναρξη της διαδικασίας, μέσω της υποβολής της αίτησης, «παγώνει» κάθε διαδικασία εκτέλεσης αναγκαστικών μέτρων που ενδέχεται να έχει ξεκινήσει το ΚΕΑΟ. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ αναλαμβάνουν να ελέγξουν τα ασφαλιστικά δεδομένα του αιτούντος, να προχωρήσουν στις απαιτούμενες διασταυρώσεις στοιχείων και να καταλήξουν σε διαπιστωτική πράξη για τη διαγραφή των χρεών ή την απόρριψη του αιτήματος. Εφόσον η πράξη διαγραφής ή απόρριψης του αιτήματος διαβιβαστεί στο ΚΕΑΟ, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Κέντρου είτε θα σβήνουν τις οφειλές είτε θα «ξεπαγώνουν» τα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης.

Πηγή: kathimerini.gr

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


Σας ενημερώνουμε ότι πρέπει να μεριμνήσετε για την καταβολή του «τέλους διατήρησης μερίδας» της επιχείρησής σας στο Γ.Ε.ΜΗ. εντός της τρέχουσας χρήσης, διότι στο τέλος της χρήσης, σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπουργικής απόφασης 79752/30-12-2014, «τα εν λόγω τέλη αποστέλλονται από την αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. του οικείου Επιμελητηρίου στη Φορολογική Διοίκηση για βεβαίωση και είσπραξη με βάση τις διατάξεις του κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων»

Σας ενημερώνουμε επίσης, ότι όλες οι επιχειρήσεις που είναι καταχωρημένες στο ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ (Γ.Ε.ΜΗ.) και δεν είναι κεφαλαιουχικές – και πιο συγκεκριμένα όλες οι Ο.Ε, Ε.Ε, ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ και ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – έχουν υποχρέωση υποβολής στο Γ.Ε.ΜΗ. αποδεικτικού κατάθεσης φορολογικής δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 5 της Υπουργικής Απόφασης 79760/31-12-2014 (ΦΕΚ. 3623, τ.Β΄). Η καταχώρηση γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, το αργότερο δύο μήνες μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης στον ιστότοπο: https://services.businessportal.gr

Τέλος, ελέγξτε και τις άλλες υποχρεώσεις σας στο Επιμελητήριο Αρκαδίας, που τυχόν εκκρεμούν.