arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Το άρθρο της εβδομάδας. 12 Αστερισμοί για μια Δημιουργική και Ηγετική Χρονιά
marketing 3111733 1920

Σε επαγγελματικό επίπεδο, στις αρχές κάθε χρονιάς, ευχόμαστε το νέο έτος να φέρει ότι δεν έφερε το προηγούμενο. Αρκετές φορές μάλιστα, αναρωτιόμαστε γιατί δεν πηγαίνουν καλά τα πράγματα ή υπάρχει έντονη η απορία για το πως πέτυχε ο ανταγωνισμός, σε αντίθεση με μας.

Σίγουρα η λύση δεν μπορεί να απαντηθεί με μία πρόταση. Είναι αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν και διαμορφώνουν το ηγετικό «κοινό καλό» της στρατηγικής και οικονομικής ευμάρειας των επιχειρήσεων. Σήμερα, θα προσπαθήσουμε να εξοικειωθούμε όσο το δυνατόν περισσότερο με τους δώδεκα μήνες του χρόνου, κάνοντας τον παραλληλισμό με δώδεκα αστερισμούς αγγλικών λέξεων που έχουν μπει για τα καλά στην ελληνική πραγματικότητα:

Challenging (Ιανουάριος)

Ο πρώτος μήνας του χρόνου έχει κάτι από αφετηριακό σημείο συνεχών προκλήσεων. Καλό είναι να τους αποδέχεσαι αλλά δεν χρειάζεται να γίνεται αυτοσκοπός κυνηγώντας το περιεχόμενο του κάθε στόχου. Μοιράσου τη διάρκεια, το όραμα, την εταιρική κουλτούρα. Ο καιρός του one man show βρίσκεται πίσω. Αν θες να πας μπροστά φέρνοντας αποτελέσματα, θωρακίσου και οχυρώσου με καλές δεξιότητες που μετατρέπονται σε αρετές και, σε τελική ανάλυση, σε μετρήσιμα αποτελέσματα.

Empowerment (Φεβρουάριος)

Στον κουτσοφλέβαρο φαίνεται η ηγετική αποτελεσματικότητα ενός σύγχρονου ανθρώπινου πόρου. Με την έννοια πως όταν «μπάζει» το καράβι, η ενδυνάμωση του ταλέντου αυτών των οποίων ηγείται είναι το νούμερο ένα συστατικό στοιχείο για άψογη αποδοτικότητα. Το μοντέλο του ενεργού ακροατή Manager Coach είναι πιο επίκαιρο από οποιαδήποτε άλλη στιγμή. Ίσως, στο μέλλον, μια βασική δεξιότητα για πρόσληψη και φυσικά εξέλιξη σε μια επιχείρηση να είναι η ικανότητα του να ακούς και να έχεις θετική στάση στα πράγματα.

Entrepreneurial (Μάρτιος)

Αν νομίζεις ότι στο δρόμο προς το 2020 θα απασχολείσαι σε έναν οργανισμό ή θα προσφέρεις τις υπηρεσίες σου για λογαριασμό ενός brand και θα σκέφτεσαι αποκλειστικά επαγγελματικά, μάλλον οφείλεις να το ξανασκεφτείς. Η νέα λογική των μεγάλων αλλά και αρκετά μικρότερων επιχειρήσεων θέλει τα στελέχη (από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο σε βαθμίδα) να σκέφτονται επιχειρηματικά. Σίγουρα δεν κάνουν όλοι για επιχειρηματίες. Όλοι όμως έχουν δικαίωμα και μπορούν να μυηθούν στην τέχνη του επιχειρείν. Τώρα, αν μας «κάψει» η επιτυχία, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να μας θυμίζει διαρκώς το Μάρτη που φοράμε στο δεξί ώστε να προλάβουμε τις όποιες επιπτώσεις.

Originality (Απρίλιος)

H αυθεντικότητα είναι δύσκολη. Βρίσκεται ανάμεσα μας αλλά εμείς προτιμάμε την φτηνή αντιγραφή. Το benchmarking είναι είδος τεχνικής προς εξαφάνιση κι αυτό γιατί οτιδήποτε ελκύει το ενδιαφέρον μας από τον ανταγωνισμό, θέλουμε να το κοπιάρουμε αρκετά εύκολα. Ίσως ο χρόνος που θα σπαταλήσουμε για να δημιουργήσουμε μια αυθεντική ιδέα, μια νέα προσέγγιση, ένα καινούργιο τρόπο σκέψης, να είναι τελικά πολύ πιο γρήγορος και ανθεκτικός στο πέρασμα του χρόνου. Και φυσικά άκρως πιο μετρήσιμος και αποδοτικός. Με αυτόν τον τρόπο ίσως καταφέρουμε να μην την πατήσουμε στο πρωταπριλιάτικο ψέμα – αστείο του συναδέρφου μας, αντιστρέφοντας το όποιο πικάρισμα.

Digitalization (Μάϊος)

Ήρθε, είναι και θα είναι το απόλυτο business revenue. Σήμερα ζούμε την έννοια του TRADIGITAL – η αγορά, η κοινωνία, οι δυναμικές δεν είναι traditional και physical, ούτε αμιγώς digital. Είναι ένα πάντρεμα πλέον, με όσο το δυνατόν απλό, καθημερινό και συναισθηματικό insight traction ή έλξη της τέχνης επαφής. Το περιεχόμενο είναι μια ζωντανή προέκταση της δραστηριότητας μας, δεν είναι στατικό, ούτε δημιουργείται για να μείνει. Εξελίσσεται, μορφοποιείται και επαναπροσδιορίζεται συνεχώς, με τάση προς τον ολοκληρωτικό ψηφιακό μετασχηματισμό. Κάτι σαν τον Μάη που προσπαθείς να τον «πιάσεις» αλλά συνεχώς σου ξεφεύγει μέσα από τα χέρια, γιατί βιάζεται!

Leadership (Ιούνιος)

Δεν έχει καμία σημασία αν είσαι απλώς ένα σύμβουλος πωλήσεων ή Key Account Manager ή Director ή ακόμα και CEO. Όλοι κάνετε την ίδια δουλειά. Προσπαθείτε να επηρεάσετε – ο καθένας με τον τρόπο του – την κοινή γνώμη ώστε να εμπιστευτεί τις αξίες και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Η μεγαλύτερη πρωτοβουλία ξεκινάει από το αφήγημα της αλλαγής που γίνεται εσωτερικά, μέσα μας, και το προωθούμε προς τα έξω, αφού το πιστέψουμε σθεναρά. Μπορεί να αναφερθεί πως η εσωστρέφεια παράγει την μεγαλύτερη εξωστρέφεια, ίσως γιατί ο επιχειρηματικός πολιτισμός ξεκινάει και από τον πολιτισμό της ηγετικής καθημερινότητας, το πως αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας, το περιβάλλον, το αστικό τοπίο, την πολιτική παρέμβαση και συνείδηση που έρχεται από εμάς για τους άλλους.

Restructuring (Ιούλιος)

Λίγο πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, καλό είναι να κάνουμε έναν γρήγορο επαναπροσδιορισμό στην πρώτη αυτοκριτική του χρόνου. Τι κάνουμε, τι και πως το πουλάμε, σε ποιον, με τι μέσα, γιατί, ποιο το νόημα. Κάθε μέρα ακούμε, βλέπουμε, αισθανόμαστε και γινόμαστε αποδέκτες ιστοριών με διαφορετικό περιεχόμενο αλλά κοινό αποδέκτη ΕΜΑΣ. Ας προσπαθήσουμε σιγά-σιγά να διαμορφώσουμε (παίρνει χρόνο και δεν γίνεται από την μία μέρα στην άλλη), να δημιουργήσουμε εφαρμογές περιεχομένου επικοινωνίας και δίαυλους στρατηγικής, ενώνοντας τα κενά και σχεδιάζοντας μια ροή εμπειρίας με ανθρώπινη συνοχή, δίχως μηχανιστική προσέγγιση στα πράγματα.

Time Off for Take Off (Αύγουστος)

Το κλειδί της προσωπικής μας ιστορίας είναι η απόδοση της κατάλληλης επικοινωνίας που ξεκλειδώνει την κλειδαριά της εμπιστοσύνης μετατρέποντας τις δυνατότητες της προσωπικότητας μας σε αφηγηματικό ταλέντο για τις ιδέες που παράγουμε. Πως θα γίνει αυτό; Αποκλειστικά με shut down σε όλες τις οθόνες και φυσικά στο μεγαλύτερο πιλοτήριο που οδηγεί την νοημοσύνη όλων των παραπάνω: το μυαλό. Οι διακοπές επιβάλλονται. Είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς. Κέρδισε και επωφελήσου από την αξία τους, προετοιμάζοντας το περιεχόμενο της δυναμικής επιστροφής σε ένα ανανεωμένο κοκτέιλ απόδοσης δημιουργικότητας και αλλαγής. Είναι στο χέρι σου. Ο καλός χειμώνας είναι για τον… παλιό καλό καιρό που ευτυχώς ή δυστυχώς πλέον δεν υπάρχει. Το λεωφορείο πέρασε και τον άφησε προ πολλού.

Change Management (Σεπτέμβριος)

Αν νομίζεις πως ο Ιανουάριος είναι η αρχή του χρόνου, τότε σκέψου ανάποδα. Για πολλούς, είναι ο Σεπτέμβριος. Για μερικούς, η κάθε μέρα που αξίζει να σέβεσαι και να ευγνωμονείς την ευλογία και τη δυνατότητα που έχεις για να διαμορφώσεις και να αλλάξεις εσύ τα πράγματα, αρχίζοντας από τα μικροπράγματα. Γιατί, η μεγάλη αλλαγή έρχεται σταδιακά μέσα από την μικρότερη. Σκέψου με 12 στόχους για τους μήνες του χρόνου, 30 επιθυμίες για τις μέρες του μήνα και 24 βήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο κόσμος δεν είναι κάποιοι άλλοι, είμαστε εμείς. Ας του δείξουμε ότι μπορούμε να έχουμε μια καλύτερη σεζόν, χωρίς να περιμένουμε με αναμονή την επόμενη χρονιά. Ξεκινώντας το γενναιόδωρο μάνατζμεντ αλλαγής από το φετινό Φθινόπωρο!

Creativity (Οκτώβριος)

H δημιουργικότητα είναι σαν τη φράση του Da Vinci που έλεγε ότι «εκεί που μου τελειώνει το κόκκινο, συνεχίζω με μπλε». Η διαφορετικότητα αντίληψης, η διαίσθηση, η νέα προσέγγιση νοήματος κατασκευάζουν την αισθητική του να δημιουργείς. Η γέννηση ιδεών έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με τη δημιουργική ενσυναίσθηση. Η εφαρμοσμένη φαντασία καλλιεργείται με πολλούς τρόπους – δεν είναι προνόμιο λίγων – αρκεί να δουλεύεις συστηματικά με αυτή την κατεύθυνση και να αφουγκράζεσαι τη στιγμή. Κάπως έτσι έρχεται η ριζοσπαστική σκέψη και η αναθεώρηση φύσης της δουλειάς μας. Είναι δίπλα μας, μέσα μας, αρκεί να τη δούμε. Ο Οκτώβριος ενδείκνυται για «ακαδημαϊκά» ξεκινήματα που γίνονται στη συνέχεια πρακτική εφαρμογή.

Social (Νοέμβριος)

Γίνεται τα Social Media να κάνουν ένα restart και να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο τους με πιο αληθινά κοινωνικό προφίλ; Από μόνα τους, φυσικά και δεν γίνεται. Αν χρησιμοποιήσουμε το μέσο για να κοινωνικοποιήσουμε το περιεχόμενο και την γενικότερη στρατηγική της εταιρείας μας, τότε θα ελέγχουμε τη ροή και την εξέλιξη της επικοινωνίας. Σε αντίθετη περίπτωση – που αυτό ισχύει – είμαστε ακόλουθοι των τάσεων και της τεχνολογίας χωρίς να καταλαβαίνουμε το γιατί. Έναν μήνα πριν βγει το έτος, καλό θα ήταν να αναρωτηθείς πόσο αληθινά κοινωνικός (social) είσαι τελικά. Το τρίπτυχο του Simon Sinek (Why, How, What) είναι η απάντηση στην ερώτηση.

Storytelling (Δεκέμβριος)

Ήταν, είναι και θα είναι εδώ ότι και να κάνεις. Παράγεις, πουλάς, δημιουργείς, γράφεις, σχεδιάζεις, διαχειρίζεσαι, μανατζάρεις… Το storytelling υπάρχει για να έχουμε άμεση, προοδευτική, στοχευμένη και δυνητικά προσωποποιημένη διαδραστικότητα με ξεκάθαρο impact. Το περιεχόμενο σκέψης και ιδεών είναι μια ζωντανή προέκταση της δραστηριότητας μας, δεν είναι στατικό, ούτε δημιουργείται για να μείνει. Εξελίσσεται, μορφοποιείται και επαναπροσδιορίζεται συνεχώς. Όταν γίνεται το launch και είμαστε στον αέρα με κάποια εφαρμογή νοήματος – είναι μόνο η αρχή, και όχι το τέλος μιας προσπάθειας.

Όμως, η πραγματική περιουσία είναι η δύναμη και το legacy αυτού του πνευματικού κεφαλαίου που επικοινωνούμε! Για την ιδέα και το ευρύτερο projection του big picture χρειάζεται ένας μύθος να φιγουράρει, να ταξιδεύει συνειδήσεις και να διαμορφώνει γοητευτικές προσεγγίσεις από το λεγόμενο IDENTITY που εκπροσωπούμε. Είναι ένα εξωστρεφές χαρακτηριστικό ενεργητικού και συνεχούς διαλόγου ανάμεσα σε μας, την ομάδα μας και το κοινό που απευθυνόμαστε!

Αντί επιλόγου, θα χρησιμοποιήσω ένα κλασσικό μουσικό απόσπασμα από τους Monty Python, ένα βρετανικό κωμικό group των 70s. Always look on the bright side of life! Και καλή χρονιά!

Του Γιάννη Μυλόπουλου

Πηγή:epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα