arcadianet espa
Enterprise Europe Network
“Στα σκαριά” οι πρώτοι πανευρωπαϊκοί κανόνες για τα drones
hand 2811686 1920

Έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα, με μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, αποτελούν ήδη τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα γνωστά drones στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, έως το 2035, ο ευρωπαϊκός κλάδος των drones θα έχει οικονομικό αντίκτυπο άνω των €10 δις ετησίως, κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών και θα απασχολεί άμεσα πάνω από 100.000 άτομα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ε.Ε. έχει βάλει την αγορά των drones στο επίκεντρο της προσοχής της και προσπαθεί να οργανώσει έγκαιρα το πλαίσιο λειτουργίας της. Σε αυτήν τη λογική προετοιμάζει εδώ και μήνες τους πρώτους πανευρωπαϊκούς κανόνες για τα μη στρατιωτικά αεροσκάφη, που θα επιτρέπουν σε αεροσκάφη όλων των μεγεθών να κινούνται με ασφάλεια στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Αυτοί οι κανόνες έχουν λάβει τη μορφή Κανονισμού για την ασφαλή ένταξη των τηλεκατευθυνόμενων μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.

Το 2035 ο κλάδος στην Ευρώπη θα έχει οικονομικό αντίκτυπο άνω των 10 δισ. ευρώ ετησίως και θα απασχολεί πάνω από 100.000 άτομα. Η Επιτροπή ενέκρινε τους κοινούς κανόνες, που ορίζουν τις τεχνικές απαιτήσεις για τα drones. Βασίζονται στους εθνικούς κανόνες που θεσπίστηκαν ανά χώρα και αποτελούν πλέον ένα εναρμονισμένο πλαίσιο σε ολόκληρη την Ε.Ε. “Υποστηρίζουμε την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ψηφιοποίηση και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ωστόσο, πάνω από όλα, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα drones είναι ασφαλή για άλλους χρήστες του εναέριου χώρου και τους ανθρώπους στο έδαφος”, σχολίασε η Επίτροπος για τις Μεταφορές, κυρία Violeta Bulc.

Πρότυπα ασφαλείας
Η προσέγγιση που υιοθέτησε η Επιτροπή, με την υποστήριξη του Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ε.Ε., είναι η εφαρμογή των υψηλότερων προτύπων ασφάλειας που έχουν επιτευχθεί και στα αεροσκάφη. Οι κανόνες βασίζονται στην εκτίμηση του κινδύνου λειτουργίας και στην εξισορρόπηση των υποχρεώσεων των κατασκευαστών και των φορέων εκμετάλλευσης των αεροσκαφών όσον αφορά την ασφάλεια, το σεβασμό της ιδιωτικής ζωής, το περιβάλλον, την προστασία από το θόρυβο και την ασφάλεια. Για παράδειγμα, τα νέα αεροσκάφη θα πρέπει να είναι ατομικά αναγνωρίσιμα, επιτρέποντας στις Αρχές να ανιχνεύσουν ένα συγκεκριμένο εάν είναι απαραίτητο.

Εκτός από τις τεχνικές απαιτήσεις για τα αεροσκάφη που εγκρίθηκαν χθες, η Επιτροπή προτίθεται να θεσπίσει διατάξεις που να καλύπτουν και τη λειτουργία των αεροσκαφών. Οι κανόνες θα καλύπτουν κάθε τύπο εκμετάλλευσης, από εκείνους που δεν απαιτούν προηγούμενη άδεια, σε αυτούς που αφορούν πιστοποιημένα αεροσκάφη και αερομεταφορείς, καθώς και ελάχιστες απομακρυσμένες πιλοτικές εκπαιδευτικές απαιτήσεις.

Η συνέχεια
Εκτός από τις τεχνικές απαιτήσεις για τα αεροσκάφη που εγκρίθηκαν χθες, η Επιτροπή προτίθεται να θεσπίσει διατάξεις που να καλύπτουν τη λειτουργία των αεροσκαφών. Οι κανόνες θα καλύπτουν κάθε τύπο εκμετάλλευσης, από εκείνους που δεν απαιτούν προηγούμενη άδεια μέχρι εκείνους που αφορούν πιστοποιημένα αεροσκάφη και αερομεταφορείς, καθώς και ελάχιστες απομακρυσμένες πιλοτικές εκπαιδευτικές απαιτήσεις. Αυτοί οι τεχνικοί και επιχειρησιακοί κανόνες θα αντικαταστήσουν, επίσης, οποιονδήποτε εθνικό κανονισμό για τα αεροσκάφη που υπάρχουν σήμερα στα διάφορα κράτη-μέλη. Από το 2020, τα αεροσκάφη θα πρέπει να καταχωρούνται στις εθνικές αρχές. Ο Κανονισμός καλύπτει όλους τους βασικούς τομείς της αεροπορίας, όπως την αξιοπλοΐα, τα αεροσκάφη, τα αεροδρόμια, τις αεροπορικές δραστηριότητες και την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Περιγράφει, επίσης, την κατανομή καθηκόντων μεταξύ της Ε.Ε. και των εθνικών αρχών.

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα