arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Αναβίωση επιχειρήσεων: Εφαρμογή απόφασης ΑΑΔΕ για εκκρεμότητες τακτοποίησης παγίων στοιχείων μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου
write 593333 1920

Ο Συνήγορος του Πολίτη εξέτασε αίτημα ενδιαφερόμενων σχετικά με την εκκρεμότητα εφαρμογής Απόφασης της Α.Α.∆.Ε. (ΠΟΛ.1159/2017) από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) που αφορά τη δυνατότητα αναβίωσης επιχείρησης, η οποία εκ παραδρομής έχει προβεί σε διακοπή εργασιών, χωρίς την τακτοποίηση εκκρεμοτήτων της. Οι πολίτες κατήγγειλαν ότι παρά την έκδοση της Απόφασης, αυτή δεν εφαρμόστηκε επί μακρόν από τη Δ.ΗΛΕ.∆., με αποτέλεσμα να αδυνατούν να τακτοποιήσουν εκκρεμότητες, όπως η μεταβίβαση παγίων στοιχείων της επιχείρησής τους.

Συγκεκριμένα, με την με αρ. 1159/2017 Απόφαση του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. καθορίστηκε διαδικασία ενεργοποίησης, στο Φορολογικό Μητρώο, του Α.Φ.Μ. των φορολογουμένων, νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, που έχουν προβεί στη διακοπή των εργασιών τους στη Δ.Ο.Υ. χωρίς να έχουν ολοκληρώσει το στάδιο της εκκαθάρισης, ως όφειλαν, καθώς υπήρχε εκκρεμότητα αυτών, όπως χρηματική απαίτηση ή χρέος προς τρίτους ή εταιρική περιουσία ή πάγιο, που δεν διατέθηκε στους εταίρους, μετόχους κλπ., ή ενώ είχαν τεθεί σε εκκαθάριση, υπέβαλαν δήλωση διακοπής εργασιών χωρίς να έχουν ολοκληρώσει το στάδιο αυτής.

Ο Συνήγορος ζήτησε την επίσπευση της επίλυσης των τεχνικών προβλημάτων του μηχανογραφικού συστήματος TAXISNET, που εμπόδισαν την εφαρμογή της Απόφασης, καθώς η καθυστέρηση αυτή δημιούργησε σοβαρά προβλήματα επιβίωσης στους πολίτες.

Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου, η Δ.ΗΛΕ.Δ. προέβη στην έκδοση οδηγιών προς όλες τις Δ.Ο.Υ., για την εφαρμογή της Απόφασης και την περαιτέρω επίλυση προβλημάτων, σχετικά με την αναβίωση της επιχείρησης.

Πληροφορίες: 2131306600, press@synigoros.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα