arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Το άρθρο της εβδομάδας. 9 ενέργειες για αποτελεσματικό Email Marketing [3ο μέρος]
marketing 3111733 1920

Αυτό είναι το τρίτο μέρος της σειράς μας με τις 9 ενέργειες για αποτελεσματικό Email Marketing. Συνεχίζουμε σήμερα με το τρίτο μέρος και την ενέργεια Νο4 που αφορά το Θέμα του email μας.

Subject line και Preview

Αμέσως μετά τον «Αποστολέα», το «Θέμα» (Subject line), έχει την μεγαλύτερη ευθύνη για να ανοίξουμε ή όχι το email. Οπότε το ερώτημα εδώ είναι: Πώς γράφουμε ένα καλό «τίτλο» email που οι άνθρωποι θα διαβάσουν και θα θέλουν να ανοίξουν; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και να πούμε κάτι βασικό.

Το ποσοστό των ανθρώπων που ανοίγουν ένα email ονομάζεται Open Rate και των ανθρώπων που κάνουν Click σε κάποιο Link μέσα στο email μας ονομάζεται Click-Through Rate (CTR). Θέλουμε και τα δυο αυτά ποσοστά να είναι υψηλά. Μας δείχνουν έως ένα βαθμό την επιτυχία μιας καμπάνιας email που στείλαμε.

Υπάρχουν βεβαίως και περιπτώσεις όπου μπορεί να έχουμε υψηλό Open ή CTR όμως χαμηλές πωλήσεις, και αντίστοιχα περιπτώσεις με χαμηλό Open και click, αλλά αυξημένες πωλήσεις. Σίγουρα όμως το Open rate και το CTR είναι δυο δείκτες που μας ενδιαφέρουν και πρέπει να τους παρακολουθούμε. Για να έχετε μια εικόνα, o παγκόσμιος μέσος όρος για όλους του κλάδους είναι 20,81% Opens και 2% Clicks, όπως αναφέρει το Mailchimp.

pappas_mailmarketing1.jpg?mtime=20191019121914#asset:147238

Πάμε τώρα ξανά στην ερώτηση, «Πώς γράφουμε έναν καλό τίτλο για email»; Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να γράψουμε έναν τίτλο. Εδώ χρειάζεται να κάνετε και από την πλευρά σας αρκετά test. Μερικά «μοντέλα» που χρησιμοποιώ συχνά για τίτλους (και μπορείτε να δοκιμάσετε και εσείς), είναι τα παρακάτω:

Θέμα με οφέλη – πλεονεκτήματα (γιατί στο τέλος αυτά είναι που θέλουμε)

Παράδειγμα: Εδώ είναι συνήθως τα “How-to” emails (Πώς θα κάνετε.. κλπ.). Στέλνω πολύ συχνά στην Λίστα μου τέτοια email. Ένα παράδειγμα είναι αυτό το email «Πώς θα πετύχετε μεγαλύτερο Engagement στο Facebook».

pappas_mailmarketing2.jpg?mtime=20191019121949#asset:147239

Δίνει άμεσα το όφελος στον παραλήπτη, και ουσιαστικά του λέει: Διάβασε το email μου και θα μάθεις πως θα γίνεις καλύτερος στο facebook.

Θέμα με FOMO (γιατί κανείς δεν θέλει να μείνει απ’ έξω)

Παράδειγμα: Ο τίτλος που χρησιμοποίησα σε μια καμπάνια email μου ήταν: «Οι εγγραφές κλείνουν σήμερα».

pappas_mailmarketing3.jpg?mtime=20191019122020#asset:147240

Απλός και άμεσος, που ουσιαστικά λέει στον παραλήπτη: κάνε εγγραφή σήμερα – γιατί θα μείνεις επ’ έξω.

Θέμα με ερώτηση (γιατί όταν υπάρχει ερώτηση – θέλεις να ξέρεις την απάντηση)

Παράδειγμα: Μια από τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες μου ήταν όταν έστειλα ένα email με την ερώτηση «Γιατί η διαφήμιση δεν φταίει;». Προκαλούσε επίσης και την περιέργεια.

pappas_mailmarketing4.jpg?mtime=20191019122115#asset:147241

Το Open έφτασε πάνω από 70% και το Click στο 4,6% (υπενθυμίζω τους μέσους όρους: 20,8% open και 2% click).

pappas_mailmarketing5.jpg?mtime=20191019122152#asset:147242

Θέμα που κεντρίζει την περιέργεια του παραλήπτη (δεν χρειάζεται ανάλυση – θέλουμε να ξέρουμε τι βρίσκεται στην άλλη πλευρά)

Εδώ, ένας καλός τρόπος είναι να χρησιμοποιήσετε και αριθμούς. Για παράδειγμα, μια καμπάνια email μου είχε τίτλο «10 Βιβλία Marketing που πρέπει να διαβάσετε».

pappas_mailmarketing6.jpg?mtime=20191019122224#asset:147243

Ο παραλήπτης κάνει κλικ (γιατί θέλει να ξέρει), και διαβάζει το άρθρο. Εδώ το Open έφτασε το 33% ενώ το click έφτασε σχεδόν το 10%.

Ένα επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όταν αναφερόμαστε στα λάθη «που κάνει το κοινό μας. Χρησιμοποίησα τον τίτλο «Ένα σημαντικό λάθος στο Facebook που κάνουν οι περισσότεροι επαγγελματίες».

pappas_mailmarketing7.jpg?mtime=20191019122255#asset:147244

Όλοι είναι περίεργοι να δουν ποιο είναι αυτό το λάθος και εάν το κάνουν οι ίδιοι. Open 52% και click 4,25%.

pappas_mailmarketing8.jpg?mtime=20191019122333#asset:147245

Ένα λογιστής θα μπορούσε να γράψει «Ένα σημαντικό λάθος στον υπολογισμό του Φόρου και πώς θα το αποφύγετε», ένας ασφαλιστής να γράψει «Ένα σημαντικό λάθος στην επιλογή συνταξιοδοτικού προγράμματος, κλπ.», την ίδια λογική θα χρησιμοποιήσετε όλοι οι επαγγελματίες. Πειραματιστείτε λίγο.

Θέμα με cliff-hanger (γιατί όλοι θέλουμε να μάθουμε τι έγινε μετά..)

Όταν βλέπετε την αγαπημένη σας σειρά, από το Lost (οι παλιότεροι γνωρίζουν), μέχρι το Game of Thrones, το επεισόδιο τελειώνει και σε αφήνει κυριολεκτικά ξεκρέμαστο! Θέλεις να μάθεις οπωσδήποτε τι γίνεται μετά! Όμως δεν θα μάθεις μέχρι το επόμενο επεισόδιο.

Οι σκηνοθέτες αυτών των σειρών ξέρουν πολύ καλά που πρέπει να «κόψουν» το επεισόδιο ώστε να μας αφήσουν σε αγονία περιμένοντας το επόμενο. Αυτή η τεχνική ονομάζεται Cliff-Hanger.

Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με τους τίτλους των email μας. Μπορούμε να τους κόψουμε σε ένα σημείο που θα προκαλέσουν τον παραλήπτη να ανοίξει το email και να το διαβάσει.

Παράδειγμα: Έφτιαξα μια καμπάνια email με σκοπό να δώσω μερικές συμβουλές για το πώς θα φτιάξει κάποιος ένα eBook. Χρησιμοποίησα την τεχνική του Cliff-hanger και έκοψα τον τίτλο σε ένα σημείο που προκαλεί τον παραλήπτη να το ανοίξει.

pappas_mailmarketing9.jpg?mtime=20191019122401#asset:147246

Τα email αυτά έχουν συνήθως υψηλό Open rate – όμως δεν πρέπει να το παρακάνετε. Αν στέλνετε συνεχώς τέτοια email οι παραλήπτες σας θα το πάρουν χαμπάρι και θα το βαρεθούν. Όλα με μέτρο!

Περνάμε σε κάτι επίσης σημαντικό, που βοηθάει στο να ανοίξει ο παραλήπτης το email μας.

Preview

To Preview είναι το σύντομο κειμενάκι που εμφανίζεται μετά το Θέμα. Είναι επίσης σημαντικό γιατί είναι το επόμενο που βλέπει κάποιος. Μην το αφήνετε στην τύχη. Κρατήστε το σύντομο και περίπου στους 35 χαρακτήρες. Στόχος του είναι να υποστηρίξει το Θέμα και να κάνει κάποιον να ανοίξει το email για να το διαβάσει. Δώστε μερικές ακόμα πληροφορίες – ως συνέχεια του «Θέματος». Χρησιμοποιήστε το ως call-to-action πχ. Πατήστε εδώ και δείτε

pappas_mailmarketing10.jpg?mtime=20191019122443#asset:147247

Πόσο καλό είναι το Open Rate σας; Για να δείτε πόσο καλά τα πάτε σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο του κλάδου σας, ελέγξτε το στο δωρεάν εργαλείο του Hubspot.

Tου Βασίλη Παππά

Πηγή:epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα