arcadianet espa
Enterprise Europe Network
1 στους 5 Έλληνες αναζητά προσφορές μόνο online

Εις άγραν προσφορών μέσω του Διαδικτύου βγαίνουν οι Έλληνες καταναλωτές, ακολουθώντας τη διεθνή τάση, που θέλει πλέον τις εκπτωτικές περιόδους, όπως το Black Friday και το Cyber Monday, να καθιερώνονται ως αγοραστικός θεσμός. Δεν είναι τυχαίο ότι ένας στους πέντε Έλληνες αναζητά προσφορές μόνο online. Μάλιστα, τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και να επισκεφθούν τόσο ηλεκτρονικά, όσο και φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους.

Οι Έλληνες θα αγοράσουν στη διάρκεια των φετινών περιόδων προσφορών 3 έως 3,4 είδη ανά άτομο, με εκτιμώμενη αξία €180Η δημοτικότητα των ημερών προσφορών της Black Friday και της Cyber Monday μεγαλώνει με σταθερούς ρυθμούς, με το 95% μάλιστα των Ελλήνων – που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα – να γνωρίζει την ύπαρξη τους. Τη φετινή σεζόν και οι Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του PayPal, μοιάζουν να αναμένουν με ενθουσιασμό τις επικείμενες προσφορές και να οργανώνονται κατάλληλα για την κούρσα εντατικών αγορών. Κατά μέσο όρο θα αγοραστούν 3 έως 3,4 είδη ανά άτομο, με εκτιμώμενη συνολική αξία €180.

Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι άνδρες είναι εκείνοι που σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα (κατά μέσο όρο €202) σε σύγκριση με τις γυναίκες (€157).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η περίοδος των προσφορών είναι ιδιαίτερα σημαντική για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι πωλήσεις σχεδόν δεκαπλασιάζονται.

Αύξηση έως 360%
Σύμφωνα με την PayPal, για το ένα τρίτο των καταναλωτών της Generation Z (ηλικίας 18-24 ετών) και της γενιάς των millennials (25-40 ετών), οι αγορές εν μέσω περιόδου εκπτώσεων αποτελούν ήδη μια αγαπημένη συνήθεια. Η τάση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο στη μέση αξία του καλαθιού – τις ξεχωριστές αυτές ημέρες αγορών, οι καταναλωτές ενδέχεται να ξοδέψουν σε e-shops έως και 360% παραπάνω σε σχέση με μία οποιαδήποτε άλλη ημέρα του χρόνου.

Φέτος, η Black Friday “έπεσε” στις 29 Νοεμβρίου και η Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου. Η καταναλωτική φρενίτιδα διαρκεί, ωστόσο, περισσότερο από ένα εικοσιτετράωρο, όπως καταδεικνύει το παράδειγμα της “Μαύρης Παρασκευής” – το αυξανόμενο αγοραστικό ενδιαφέρον για τις προσφορές ξεκινά συνήθως από την Τετάρτη, κορυφώνεται την Παρασκευή και από το Σάββατο επιστρέφει στα επίπεδα της Τρίτης.

Κατά τη διάρκεια των προσφορών, οι καταναλωτές επωφελούνται, κυρίως, από τις εκπτώσεις στα είδη ένδυσης και υπόδησης. Τα καλλυντικά και τα αρώματα έρχονται δεύτερα στις προτιμήσεις, ενώ έπονται οι ηλεκτρονικές συσκευές. Με σχεδόν αντίστοιχο ζήλο οι καταναλωτές αγοράζουν είδη κουζίνας και οικιακές συσκευές.

Κρούσματα απάτης
Καθώς μεγαλώνει η δημοτικότητα των Black Friday και Cyber Monday, αντίστοιχη ανοδική τάση σημειώνουν οι απειλές από τους κυβερνο-εγκληματίες. Με την έλευση των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, ο αριθμός απόπειρας απάτης αυξάνεται κατά 18% σε σύγκριση με άλλες περιόδους του έτους.

Σύμφωνα με αναλύσεις, το 1,36% όλων των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στη Black Friday και το 1% των συναλλαγών στη Cyber Monday, ενδέχεται να αποτελεί απόπειρα δόλιας ενέργειας. Εάν υποθέσουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η μέση αξία μιας διεκπεραιωμένης πληρωμής κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής είναι $243 δολάρια (περίπου €220), οι απώλειες από την πλευρά των αγοραστών δύνανται να φτάσουν αρκετές χιλιάδες δολάρια.

Πηγή:ΣΕΠΕ

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα