Το άρθρο της εβδομάδας. Με άλλη ματιά οι μεγάλες εξωτερικές διαφημιστικές επιφάνειες των λεωφορείων: ίσως πιο πολύτιμες από ποτέ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 21/05/2020 / ΩΡΑ: 17:00 / ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΝΕΑ

Η πανδημία και η πρωτόγνωρη εμπειρία της καραντίνας, της αποστασιοποίησης και του περιορισμού των μετακινήσεων και των εξόδων, οδηγούν τους ανθρώπους να διαμορφώσουν μια νέα αντίληψη για το δημόσιο χώρο και τις δράσεις σε εξωτερικούς χώρους. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα ζήσουμε μια συνολική μετάβαση κατά την οποία θα επαναπροσδιοριστούν δραστηριότητες, συνήθειες και επιλογές που αφορούν στις δραστηριότητες έξω από το σπίτι. Μια από αυτές θα είναι και η υπαίθρια διαφήμιση.

Όταν η κυβέρνηση, με την επέλευση της πανδημίας κορονοϊού και κατά τη διάρκεια της, είπε στους πολίτες «μένουμε σπίτι», ήταν αναπόφευκτο ότι ο κλάδος της υπαίθριας διαφήμισης – στον οποίο εντάσσονται η διαφημιστική προβολή στις εξωτερικές επιφάνειες των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, στους χώρους των αεροδρομίων και των σταθμών επιβατών και τους συρμούς του μετρό – θα βρισκόταν αντιμέτωπος με τις συνέπειες του μηδενισμού της ζήτησης, αφού οι διαφημίσεις και οι καμπάνιες εκτός σπιτιού έχασαν το συνηθισμένο κοινό τους.

Καθώς όμως, η χώρα προσαρμόζεται στη νέα κανονικότητα και αρχίζουν να ανοίγουν οι εμπορικές δραστηριότητες και οι καταναλωτές επιλέγουν βήμα-βήμα, τηρώντας κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης, να βγαίνουν από την καραντίνα, η δυνατότητα διαφημιστικής προβολής στις μεγάλες εξωτερικές επιφάνειες των λεωφορείων αποκτά μια άλλη αξία, που μπορεί να αποδειχθεί πιο πολύτιμη από ποτέ.

Στη νέα πραγματικότητα, οι πολίτες αποζητούν να συνδυάσουν την επιθυμία να βρεθούν έξω στο δημόσιο χώρο, αλλά και την ανάγκη να είναι ασφαλής. Να είναι έξω κρατώντας τις αποστάσεις, να έχουν επαφή και συναναστροφές επαγγελματικές και προσωπικές, αλλά ταυτόχρονα να προσέχουν να μην βρεθούν περιορισμένοι μέσα σε κλειστούς χώρους. Όλοι και πιο πολύ, θα κινηθούν στο δημόσιο χώρο που θα γίνει ο φιλόξενος τόπος της νέας κανονικότητας.

Σύμφωνα με έρευνες που δημοσιεύτηκαν, στην ερώτηση «τι είναι αυτό που θα κάνετε πρώτο απ΄ όλα μόλις λήξει η καραντίνα», 6 στους 10 Έλληνες απάντησαν ότι θα κινηθούν άμεσα στην πόλη για αγορές. Περισσότερος χρόνος σε εξωτερικούς χώρους, στο δρόμο, σε κίνηση, σημαίνει περισσότερες ευκαιρίες για διαφημιζόμενους να τραβήξουν την προσοχή, το ενδιαφέρον και τα μάτια των ανθρώπων που βρίσκονται έξω, με μηνύματα και καμπάνιες διαφημιστικής προβολής στις μεγάλες εξωτερικές επιφάνειες των λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Οι μεγάλες εξωτερικές επιφάνειες, μπορούν να μεταφέρουν το μήνυμα και να διηγηθούν το αφήγημα ενός brand με τον πιο άμεσο, ευθύβολο και αποτελεσματικό τρόπο στον πολίτη την ώρα που κινείται, διασκεδάζει ή ψωνίζει.

Η κρίση της πανδημίας έδειξε ότι εταιρείες, προϊόντα, brands οφείλουν να είναι ευκίνητες, να λαμβάνουν και να στέλνουν τα μηνύματα στην κατάλληλη στιγμή. Οι μεγάλες εξωτερικές επιφάνειες των λεωφορείων, με διαφημίσεις που καλύπτουν την πίσω όψη του λεωφορείου ή με ολική κάλυψη όλου του οχήματος, παρέχουν πραγματικά την ευκαιρία να μεταφέρουν το μήνυμα εν κινήσει, όπου θέλεις, όταν θέλεις.

Οι εβδομάδες της πανδημίας Covid 19 γέννησαν νέες τάσεις και συνήθειες στην καταναλωτική συμπεριφορά, που κάποιες από αυτές θα μείνουν και στη νέα κανονικότητα, όπως οι ηλεκτρονικές παραγγελίες ή η αναζήτηση προϊόντων στο διαδίκτυο. Οι μεγάλες εξωτερικές επιφάνειες των λεωφορείων μπορούν να αποτελέσουν πεδίο εφαρμογής καινοτομιών και εναλλακτικών προσεγγίσεων που θα βοηθήσουν διαφημιζόμενους και προϊόντα να ενσωματώσουν νέες συνήθειες και επιλογές.

Όλα αυτά, σε μια νέα οικονομική πραγματικότητα ύφεσης και περιορισμού των δαπανών, όπου οι προϋπολογισμοί της διαφημιστικής δαπάνης θα αναθεωρηθούν, οι διαφημιστικές καμπάνιες στις μεγάλες επιφάνειες των λεωφορείων εξασφαλίζουν ένα αδιαμεσολάβητικό, απευθείας δίαυλο επικοινωνίας με τον καταναλωτή που είναι “value for money” σε δύσκολους καιρούς.

Δεν είναι τυχαίο ότι στις ΗΠΑ τα κορυφαία brands της τεχνολογίας, μεταξύ αυτών οι Apple, Netflix, Google, Amazon, Dell, Microsoft, Uber, είναι μέσα στους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους στα μέσα της υπαίθριας διαφήμισης, γιατί ισχύει ότι οι ειδικοί «χρησιμοποιούν τις μεγάλες επιφάνειες στον πραγματικό κόσμο για να κατευθύνουν τους καταναλωτές στις μικρότερες οθόνες μέσα από τις οποίες λειτουργούν».

Του Δημήτρη Ζαφειριάδη

Πηγή:epixeiro.gr