arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Νέες υπηρεσίες e-Goverment: Εξυπηρέτηση από τα ΚΕΠ με βιντεοκλήση
staff 2452807 1280 e1596010932455

Λιγότερη γραφειοκρατία για πολίτες και επιχειρήσεις υπόσχεται το ελληνικό Δημόσιο, με την ένταξη νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στο ψηφιακό “οπλοστάσιο”. Τον δρόμο για την ψηφιακή παροχή δεκάδων υπηρεσιών μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), ανοίγει η νέα πλατφόρμα myKEPlive.

Η πλατφόρμα δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν με προγραμματισμένη βιντεοκλήση από εκπαιδευμένο υπάλληλο των ΚΕΠ, υποβάλλοντας τις σχετικές αιτήσεις από το σπίτι τους, δίχως να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά κάποιας υπηρεσίας. Τη νέα δυνατότητα, που αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της καθημερινότητας πολιτών και επιχειρήσεων, χάρη στην απλοποίηση των συναλλαγών τους με το Δημόσιο, παρουσίασε χθες στον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, η ηγεσία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Το ηλεκτρονικό ΚΕΠ καλύπτει 52 διοικητικές διαδικασίες και επιτρέπει την εξ αποστάσεως ενημέρωση για 235 διαδικασίες αδειοδότησης, που αφορούν την παροχή υπηρεσιών. Η νέα πλατφόρμα περιλαμβάνει πέντε δημοτικές διαδικασίες, οι οποίες θα διεκπεραιώνονται σε συνεργασία με τα δημοτικά πρωτόκολλα. Σε πρώτη φάση συμμετέχουν 38 δήμοι, ενώ στόχος της κυβέρνησης είναι η ένταξη όλων των δήμων της χώρας έως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου, η ανανέωση δελτίου ανεργίας, η χορήγηση πιστοποιητικών εγγυτέρων συγγενών και οικογενειακής κατάστασης, η έκδοση αντιγράφου ποινικού μητρώου και η βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Από το myKEPlive εξαιρούνται διαδικασίες, που απαιτούν τη φυσική παρουσία και υπογραφή του πολίτη, όπως η ταυτοπροσωπία ανηλίκου, η μεταβίβαση αυτοκινήτου και η ανανέωση άδειας οδήγησης. 

Προσωπικά δεδομένα
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά χθες, οι βιντεοκλήσεις δεν καταγράφονται, ούτε αποθηκεύονται προσωπικά δεδομένα. Απλώς, για λόγους ασφαλείας, οι υπάλληλοι ζητούν στην αρχή κάθε κλήσης να δουν έγγραφα, που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη.

Το ωράριο λειτουργίας της υπηρεσίας θα είναι από τις 9:00 το πρωί έως τις 6:30 το απόγευμα, περιλαμβανομένου του Σαββάτου. Τα ραντεβού προγραμματίζονται με βάση μία από τέσσερις θεματικές ενότητες παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η νέα πλατφόρμα είναι προσανατολισμένη στην πλήρη εξυπηρέτηση των αναγκών των ΑΜΕΑ, προσφέροντας αφενός αυξημένο χρόνο βιντεοκλήσης στα άτομα με αναπηρία (30 αντί για 20 λεπτά) και αφετέρου διερμηνεία στη νοηματική γλώσσα για πολίτες που έχουν προβλήματα ακοής. 

Μειώνουμε τη γραφειοκρατία
“Κερδίζουμε και χρόνο και μειώνουμε τη γραφειοκρατία, γιατί το έχουμε πει πολλές φορές – και νομίζω ότι το Υπουργείο το έχει υπηρετήσει με πολύ μεγάλη συνέπεια – κάθε πρωτοβουλία, που εξοικονομεί χρόνο και χρήμα εις βάρος της γραφειοκρατίας, είναι μία προοδευτική δημόσια πολιτική. Και κάθε πολιτική, η οποία διευκολύνει την καθημερινότητα του πολίτη, είναι και μία ψηφίδα χειροπιαστής κοινωνικής φροντίδας”, σημείωσε κατά την έναρξη της συνάντησης ο Πρωθυπουργός.

Το myKEPlive θέτει τέλος σε χρόνιες δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες του εξωτερικού σε περιπτώσεις που χρειάζονται απλές βεβαιώσεις από το κράτος. Παράλληλα, διευκολύνονται οι εργαζόμενοι που δεν έχουν χρόνο να μεταβούν σε ΚΕΠ και οι πολίτες που – για οποιοδήποτε λόγο – δυσκολεύονται να βγουν από το σπίτι τους.

Πηγή: ΣΕΠΕ
Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα