arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Το άρθρο της εβδομάδας. Η σημασία του «ευχαριστώ» και πώς να γράψετε ένα ευχαριστήριο email
marketing 3111733 1920

Θυμάστε τις εκδρομές με το σχολείο; Ναι, εκείνες που στις πρώτες θέσεις του πούλμαν κάθονταν τα “φυτά” και στη γαλαρία οι “μάγκες”. Όμως, όλοι, όταν έφτανε η στιγμή του ευχαριστώ για την εκδρομή, τραγουδούσαν εν χορώ “ίπι, ίπι ούμε, σας ευχαριστούμε!” προς τον ατάραχο δάσκαλο στη θέση του συνοδηγού.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι από την παιδική μας ηλικία, η σημασία του “ευχαριστώ” αλλά και ο τρόπος που το λέμε είναι συνυφασμένος με την κοινωνικότητά μας και την ίδια μας εντέλει την ύπαρξη. Αυτό συνεχίζεται φυσικά και στην ενήλικη ζωή μας: είτε είμαστε μικρομεσαίοι επιχειρηματίες είτε πελάτες, θέλουμε να ευχαριστούμε αλλά και να μας ευχαριστούν.

Ένας κόσμος χωρίς “ευχαριστώ”; Όχι, ευχαριστώ
Μπορείτε να φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς “ευχαριστώ”; Κανείς δεν μπορεί και δεν θέλει. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που ακόμη και τα chatbots (προγράμματα ομιλίας που κατευθύνουν σε αγορές και ενημερώσεις) πάντα κλείνουν την ενημέρωσή τους με ένα μεγάλο “ευχαριστούμε” – κάτι που πολλές φορές τα κάνει και λιγότερο εκνευριστικά.

Πολλές ευκαιρίες για ευχαριστίες
Και πόσες αλήθεια ευκαιρίες υπάρχουν για να ευχαριστήσει ο επιχειρηματίας τον πελάτη του online; Τη στιγμή που ολοκληρώνεται η αγορά στο ηλεκτρονικό κατάστημα και ο πελάτης έχει πλέον πληρώσει; Όχι μόνο, μην τσιγκουνεύεστε κάτι τόσο σημαντικό, όσο το “ευχαριστώ”.

Ο πελάτης σχολίασε στο Instagram σας. Ευχαριστήστε τον!
Ο πελάτης έγραψε μία θετική κριτική στο Trustpilot. Ευχαριστήστε τον!
Ο πελάτης έγραψε μία αρνητική κριτική στο Trustpilot. Ευχαριστήστε τον!
Ο πελάτης έχει επέτειο ενός έτους αγορών από το site σας. Ευχαριστήστε τον!
Ο πελάτης συμμετείχε σε διαγωνισμό σας. Ευχαριστήστε τον!
Ο πελάτης έλαβε μέρος σε εταιρική κοινωνική σας ενέργεια. Ευχαριστήστε τον!
Οι ευκαιρίες είναι πολλές και δεν πρέπει να χάνονται. Δείτε στη συνέχεια κάποια tips για το πώς να συντάξετε ένα thank you e-mail.

Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” στον τίτλο
Γράφοντας ένα email στον πελάτη σας για να τον ευχαριστήσετε (για οποιοδήποτε λόγο) πρέπει να ξεκινήσετε ακριβώς από αυτό: το “ευχαριστώ”. Αποφύγετε τις κειμενογραφικές ακροβασίες, τα περίπλοκα νοήματα, τις λεκτικές “περικοκλάδες” και πηγαίνετε κατευθείαν στο θέμα. Για παράδειγμα: “Σας ευχαριστούμε που είστε 1 χρόνο μαζί μας!”

Το “ευχαριστώ” ποτέ δεν είναι απρόσωπο
Έχω τονίσει ξανά, σε άλλα μου άρθρα και διαλέξεις τη σημασία του να αποκαλείται ο πελάτης με το όνομά του και ποτέ με τη φράση “Αγαπητέ πελάτη”. Ειδικά όμως όταν ευχαριστείτε τον πελάτη σας, πάντα απευθυνθείτε σε αυτόν με το όνομά του, αλλιώς το “ευχαριστώ” σας θα είναι fake.

Ακόμη, καλό είναι να κλείσετε και εσείς το ευχαριστήριο email με το όνομά σας. Είναι πολύ προτιμότερο, πολύ πιο προσωπικό και πολύ πιο ταιριαστό για τον σκοπό για τον οποίο στέλνεται το email από το “η ομάδα μας”.

Ειλικρινείς ευχαριστίες
Προσέξτε! Το “ευχαριστώ” πρέπει να είναι πάντα ειλικρινές και ποτέ τεχνητό. ΜΗΝ χρησιμοποιείτε μία παράγραφο ευχαριστιών ως πρόφαση για να “πουλήσετε” στον πελάτη σας τον καινούριο σας ατμοκαθαριστή με το ποιοτικό πρεσοσίδερο. Σαν ανθρώπινα όντα, το ραντάρ μας είναι πολύ εξελιγμένο στο να ξεχωρίζει τις ψεύτικες ευχαριστίες.

Δείξτε έμπρακτα το “ευχαριστώ”
Ένα μικρό δώρο μπορεί να κάνει μία μεγάλη διαφορά! Εάν θέλετε πραγματικά να δείξετε την εκτίμησή σας στον πελάτη σας, συνοδεύστε τις ευχαριστίες σας με ένα δώρο. Μπορεί να είναι μία έκπτωση, ένα κουπόνι ή οτιδήποτε σκεφτείτε. Πρέπει όμως να είναι εύκολο στην εφαρμογή και, ποτέ μα ποτέ, με κρυφούς όρους και προϋποθέσεις.

Ίσως να θυμάστε ότι το “ίπι, ίπι ούμε σας ευχαριστούμε” είχε και συνέχεια: “κι αν μας αγαπάτε, να μας ξαναπάτε”. Ευχαριστήστε λοιπόν και εσείς τον πελάτη σας και δείτε τον να σας αγαπάει και να πηγαίνει ξανά και ξανά στο site σας ή στα φυσικά σας σημεία πώλησης!

Του Θέμη Σαρανταένα

Πηγή:epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα