arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Το άρθρο της εβδομάδας. Πώς να διαχειριστείτε τους πελάτες σας την εποχή της πανδημίας
marketing 3111733 1920

Η πραγματικότητα όπως την γνωρίζαμε δεν υπάρχει πια.. Η επιχειρησιακή πραγματικότητα έχει πια αλλάξει οριστικά και αμετάκλητα, καλώντας κάθε επιχείρηση να ανταποκριθεί σε μια πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση, διαμορφώνοντας νέα δεδομένα, που κανείς δεν γνωρίζει πώς να διαχειριστεί.

Ωστόσο, ένα είναι σίγουρο: Τώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο άνθρωπος επιβάλλεται να μπει στο επίκεντρο! Αληθινά και ουσιαστικά!

Η προσοχή κάθε επιχείρησης και κάθε επαγγελματία επιβάλλεται να στραφεί στον άνθρωπο-πελάτη, διαμορφώνοντας μια πιο ευαίσθητη, πιο ανθρώπινη προσέγγιση και προσφέροντας λύσεις και επιλογές με τρόπο τέτοιο που να δείχνει έμπρακτα το αληθινό, αυθεντικό ενδιαφέρον προς τον πελάτη.

Βάζοντας στο επίκεντρο της προσοχής μας τον πελάτη, θα βάλει κι εκείνος στο επίκεντρο της προσοχής του εμάς. Μερικές συμβουλές από εμάς για εσάς:

1. Μπείτε στην θέση του πελάτη σας, δείξτε αληθινό, αυθεντικό ενδιαφέρον
Δεν είναι λίγοι αυτοί που μέχρι σήμερα νομίζουν ότι φέρονται στον πελάτη σωστά και υπεύθυνα, με σεβασμό και ευγένεια. Κι όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις αυτός ο σεβασμός και η ευγένεια είναι απλά τυπικά χαρακτηριστικά και ο πελάτης το καταλαβαίνει. Η νέα πραγματικότητα επιβάλλει πια να γίνουμε πιο ευαίσθητοι, πιο ανθρώπινοι. Να ξεχάσουμε την πώληση και να μπούμε στη θέση που βρίσκεται σήμερα ο πελάτης μας, δείχνοντας γνήσιο ενδιαφέρον. Πρώτα θα κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του. Η εμπιστοσύνη αυτή είναι που θα μετατραπεί σε πώληση. Σήμερα περισσότερο από ποτέ.

2. Χρησιμοποιείστε σωστά την φωνή, το χαμόγελο, την στάση του σώματός σας
Η γλώσσα του σώματος, ο τόνος και η χροιά της φωνής, το χαμόγελο και το βλέμμα μας, οι κινήσεις των χεριών και του σώματός μας, αποκτούν σήμερα μια ξεχωριστή σημασία και παίζουν πια καθοριστικό ρόλο! Χρησιμοποιώντας φράσεις αποσυμπίεσης, όπως «σας καταλαβαίνω», κοιτώντας τον πελάτη κατάματα χωρίς υπεκφυγές, αποφεύγοντας βιαστικές κινήσεις άγχους για να πουλήσουμε ή κινήσεις εντυπωσιασμού για να ξεχωρίσουμε, ρωτώντας τον με πηγαίο χαμόγελο και αληθινό ενδιαφέρον τι πραγματικά θα ήθελε, αξιοποιώντας κατάλληλα όλες τις αισθήσεις μας, ο πελάτης μπορεί να νιώσει πραγματικά ξεχωριστός. Αν νιώσει πραγματικά ξεχωριστός, έχετε ήδη βρει τον πιο πιστό σας πελάτη!

3. Αξιοποιείστε τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας
Η επικοινωνία με τον πελάτη σας θα πρέπει, σήμερα, περισσότερο από ποτέ, να έχει διάρκεια, να γίνεται σωστά και με συνέπεια, να ακολουθεί πιστά μεθόδους και τακτικές που εξασφαλίζουν την προσοχή του και τον κρατούν άρρηκτα δεμένο με την επιχείρηση σας. Σχεδιάστε προσεκτικά μια ολοκληρωμένη στρατηγική επικοινωνίας, αξιοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία Marketing & Digital Marketing. Φροντίστε να επικοινωνείτε με τον πελάτη σας την κατάλληλη στιγμή με το κατάλληλο μήνυμα, με τον κατάλληλο τρόπο. Επικοινωνήστε με τον πελάτη σας όχι απλά, αλλά σωστά και με συνέπεια!

4. Προσφέρετε προϊόντα/υπηρεσίες που μιλούν και στην καρδιά και στο μυαλό του πελάτη
Σήμερα ο πελάτης δεν ξοδεύει πολλά, φοβάται, ανησυχεί, κλείνεται στο σπίτι του. Προσφέρετε λύσεις και επιλογές που τον προετοιμάζουν κατάλληλα για ένα καλύτερο αύριο, συνδυάστε προϊόντα που προσφέρουν περισσότερα σε ανταγωνιστικές τιμές, κάντε πράξη ιδέες που τον κάνουν πραγματικά να νιώσει πιο όμορφα ή να καλύψει κάποιες ανάγκες χωρίς να ξοδέψει πολλά. Όσο πιο έξυπνα, γρήγορα και αξιόπιστα κινηθείτε, χωρίς να χάνετε το αληθινό σας ενδιαφέρον προς τον πελάτη, τόσο περισσότερο ο πελάτης θα το εκτιμήσει και θα σας προτιμήσει. Μην πουλάτε απλά τα προϊόντα σας, μετατρέψτε τα σε πραγματικές λύσεις που αυτή η εποχή επιβάλλει!

5. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας στην σωστή εξυπηρέτηση και όχι στην στυγνή πώληση
Η νέα πραγματικότητα επιβάλλει να ξεχάσουμε τις τυπικές διαδικασίες πώλησης και εξυπηρέτησης του πελάτη. Επιβάλλει να εκπαιδευθούμε από την αρχή στην ποιοτική ανθρώπινη εξυπηρέτηση του, μπαίνοντας στην θέση του «πελάτη του σήμερα» – την εποχή της πανδημίας, δείχνοντας αυθεντικό ενδιαφέρον να τον καταλάβουμε, χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης και προσφέροντας λύσεις που καλύπτουν ανάγκες και επιθυμίες και όχι απλά «πουλώντας». Τακτικές προσέγγισης πελάτη, παραδοσιακοί τρόποι διαπραγμάτευσης και μέθοδοι επαγγελματικών πωλήσεων που χρησιμοποιούσαμε έως χθες είναι πια ξεπερασμένα. Οι πωλητές θα πρέπει να μιλούν σήμερα την γλώσσα του πελάτη στην εποχή της πανδημίας, όπου όλα είναι ρευστά και αμφιλεγόμενα. Αν θέλετε να σας προσέξει ο πελάτης και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του, ξεχωρίζοντας από τους άλλους, μην το αφήσετε στην τύχη!

Η επιχειρησιακή πραγματικότητα έχει πια αλλάξει οριστικά και αμετάκλητα. Τα brands εκείνα που θα δείξουν αληθινό ενδιαφέρον προς τον πελάτη και θα αξιοποιήσουν νέα σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας και διαφορετικούς τρόπους εξυπηρέτησης και επαγγελματικών πωλήσεων από αυτές που χρησιμοποιούσε μέχρι σήμερα, προσφέροντας ουσιαστικές λύσεις στον πελάτη του σήμερα, θα είναι αυτά που θα κατακλύσουν το μυαλό του και θα κερδίζουν την καρδιά του!

Θυμηθείτε: Οι ίδιες παλιές τακτικές φέρνουν τα ίδια παλιά αποτελέσματα. Η εποχή της πανδημίας απαιτεί νέους τρόπους προσέγγισης του πελάτη, αξιοποίηση νέων εργαλείων επικοινωνίας μαζί του, έξυπνες και δημιουργικές λύσεις με επίκεντρο τον άνθρωπο! Κι όμως, γίνεται! Ο τρόπος πάντα βρίσκεται, είστε μόνο μια απόφαση μακριά!

Της Δώρας Αγγελοπούλου

Πηγή:epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα