arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Το άρθρο της εβδομάδας. 9 tips για «έξυπνες» αγορές, μια «ανάσα» πριν την Black Friday
marketing 3111733 1920

Με την Black Friday να λαμβάνει χώρα αύριο («επισήμως», αφού οι διάφορες προσφορές έχουν ξεκινήσει από τα καταστήματα εδώ και αρκετές ημέρες), και την Cyber Monday να ακολουθεί την ερχόμενη Δευτέρα, ιδού ορισμένα tips για ευκολότερες, γρηγορότερες και ασφαλέστερες αγορές, στην εποχή του lockdown και των ηλεκτρονικών αγορών.

Εξέλιξη τιμής
Μπορεί η Black Friday να φημίζεται για τις εκπτώσεις και τις χαμηλές τιμές που προσφέρει, είναι σημαντικό όμως αυτές να συγκρίνονται και με το παρελθόν, ώστε να εντοπίζονται οι πραγματικές ευκαιρίες και εκείνες που, ιστορικά, δεν έχουν ξανακάνει την εμφάνιση τους. Τέτοια χαρακτηριστικά προσφέρονται σε πλατφόρμες όπως το Skroutz και το BestPrice, καταγράφοντας την ιστορικότητα της τιμής κάθε προϊόντος μέσα στους περασμένους μήνες.

Κάντε εγγραφή
Αν και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να έχει ήδη γίνει, είναι καλό να εγγραφείτε άμεσα στα ηλεκτρονικά καταστήματα που σας ενδιαφέρουν, δημιουργώντας τους σχετικούς λογαριασμούς. Και αυτό γιατί είναι πιθανό πως τις επόμενες ώρες οι ιστοσελίδες τους θα υπερφορτωθούν, προκαλώντας πιθανά προβλήματα (και) στη συγκεκριμένη διαδικασία. Με ένα έτοιμο username και password «στο χέρι», ενδέχεται να είναι ευκολότερη η πρόσβαση.

Ηλεκτρονικές πληρωμές
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στις ηλεκτρονικές πληρωμές και στον τρόπο που αυτές πραγματοποιούνται. Ως συμβουλή, είναι καλύτερο κάποιος να τις πραγματοποιεί μέσω υπηρεσιών όπως το PayPal – που δεν μεταφέρει τα στοιχεία της κάρτας στον έμπορο – ή να δημιουργεί εναλλακτικές κάρτες σε πλατφόρμες όπως το N26 και η Revolut, αντί να χρησιμοποιεί μια και μοναδική κάρτα για όλες τις πληρωμές, η οποία ενδέχεται να είναι και συνδεδεμένη με τον βασικό καταθετικό του λογαριασμό.

Ακολουθήστε
Ακολουθήστε τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής και τα καταστήματα που σας ενδιαφέρον στα social media, στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram, μέσω των newsletters που αυτά προσφέρουν ή ακόμη και με push ειδοποιήσεις στο κινητό ή τον desktop browser. Οι ενημερώσεις για διάφορες προσφορές ενδέχεται να γίνουν πρώτα εκεί γνωστές και να μείνουν ενεργές για λίγο χρονικό διάστημα, οπότε αυτός είναι ένας τρόπος άμεσης ενημέρωσης.

Προσοχή στο κατάστημα
Τα τελευταία χρόνια, με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχουν κάνει την εμφάνιση τους και πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα (και αρκετές υποθέσεις με φερόμενες απάτες). Ο καταναλωτής θα πρέπει να προσέχει και να επιλέγει ηλεκτρονικά καταστήματα που είναι γνωστά για την αξιοπιστία τους – ή που ο ίδιος τα έχει επιλέξει και στο παρελθόν, χωρίς προβλήματα. Μια νόμιμη επιχείρηση πρέπει να διαθέτει επωνυμία, έδρα, λοιπά στοιχεία νομικού/φυσικού προσώπου, νόμιμο εκπρόσωπο, τηλέφωνο ή ταχυδρομική – φυσική διεύθυνση επικοινωνίας.

Προσοχή στα προϊόντα
Κατά τον ίδιο τρόπο, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στην επιλογή των προϊόντων. Επειδή κάτι δείχνει ωραίο, διαφημίζεται και διατίθεται σε εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, δεν σημαίνει απαραίτητα πως αποτελεί ευκαιρία, πόσο μάλλον όταν προέρχεται από μια άγνωστη μάρκα. Ειδικά για τα τεχνολογικά προϊόντα, η αλήθεια δεν κρύβεται εύκολα και μια έρευνα αγοράς, προς αναζήτηση κριτικών και σχολίων σε αξιόπιστες ιστοσελίδες, λύνει απορίες.

Ορίστε budget, φτιάξτε λίστα
Αυτές τις μέρες, οι προσφορές είναι πολλές, τα μηνύματα αλλεπάλληλα και οι γραμματοσειρές… τεράστιες. Έχει τη δική του σημασία να ξεκινάει κάποιος με ένα συγκεκριμένο budget και μια λίστα προϊόντων που θέλει να αγοράσει, και να μην ξεφεύγει από αυτά τα όρια. Ακόμη σημαντικότερο είναι κάποιος να επικεντρωθεί σε προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα με σημαντικές εκπτώσεις τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου.

Courier και καθυστερήσεις
Καθώς βρισκόμαστε σε lockdown και ο φόρτος εργασίας στις ταχυμεταφορές έχει αυξηθεί σημαντικά, δεν λείπουν, τις τελευταίες ημέρες, και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των πακέτων, μια κατάσταση που αναμένεται να επιδεινωθεί αυτές τις ημέρες, λόγω και της Black Friday. Θα πρέπει λοιπόν κάθε αγοραστής να γνωρίζει πως το πακέτο του μάλλον θα αργήσει να φτάσει στα χέρια του και να κάνει αναλόγως τον προγραμματισμό του. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν αναφορές για καθυστερήσεις που μπορεί να φτάσουν ακόμη και τις 7-10 μέρες, σε σχέση με το προβλεπόμενο.

Πρόσθετες χρεώσεις
Στην τελική τιμή ενός προϊόντος ενδέχεται να προστεθούν και έξτρα κόστη όπως τα μεταφορικά και το ενδεχόμενο κόστος για την αντικαταβολή. Αν και αυτά, σε αρκετές περιπτώσεις και μετά από κάποια όρια, ενδέχεται να είναι και δωρεάν, είναι σημαντικό να γνωρίζει κάποιος το βάρος τους στην τελική τιμή. Αν το πρόσθετο κόστος είναι σημαντικό, μια λύση είναι η αγορά όλων των προϊόντων που θέλουμε από το ίδιο κατάστημα (χωρίς, φυσικά, να γεμίζει το ηλεκτρονικό του καλάθι με αχρείαστα προϊόντα, απλά και μόνο για να φτάσουμε το όριο της δωρεάν παράδοσης).

Χρήσιμα links

Του Χρήστου Κοτσακά

Πηγή:epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα