arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Αύξηση – ρεκόρ για τις on-line αγορές στην Ελλάδα
diagonismos 001

O τζίρος του online shopping στην Ελλάδα έσπασε πέρυσι το φράγμα των 4 δισ. ευρώ, φθάνοντας τα 4,4 δισ. Στα 477 δισ. το αντίστοιχο μέγεθος στην Ευρώπη. Αύξηση 10% σημείωσε η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή το 2015.

Αν υπάρχει μια αγορά που «είδε» πέρυσι τον τζίρο της να αυξάνει και μάλιστα με διψήφιο ρυθμό, αυτή δεν είναι άλλη από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Με βάση εκτιμήσεις του E-commerce Europe, ο τζίρος του online shopping (προϊόντων και υπηρεσιών) στην Ελλάδα έσπασε πέρυσι το φράγμα των 4 δισ. ευρώ, φθάνοντας τα 4,4 δισ. όταν το 2014 ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς άγγιξε τα 3,85 δισ. ευρώ.

Δηλαδή μέσα σε έναν χρόνο κατεγράφη ποσοστιαία άνοδος 14,28% η οποία είναι υψηλότερη κοντά στις δυο ποσοστιαίες μονάδες από την αύξηση που κατεγράφη στο σύνολο της Ευρώπης.

Βέβαια τα 4,4 δισ. που είναι οι e-αγορές των Ελλήνων, μπροστά στα… 477 δισ. που είναι ο συνολικός τζίρος των online αγορών στην Ευρώπη δείχνουν ελάχιστα (είναι μόλις το 9,22%), ωστόσο ο συγκεκριμένος τζίρος είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακός σε μια αγορά όπως η ελληνική όπου τα φυσικά δίκτυα καταστημάτων συρρικνώνονται και ο τζίρος όσων παραμένουν στο παιγνίδι έχει μειωθεί.

Μόνο στις τελευταίες χειμερινές εκπτώσεις, με βάση εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ, ο τζίρος μειώθηκε πάνω από 20% σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2015, ποσοστιαία μείωση η οποία μεταφράζεται σε απώλειες 1,18 δισ. ευρώ.

Βέβαια το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι αν όλος αυτός ο τζίρος των e-αγορών, ή το μεγαλύτερο μέρος αυτού, κατευθύνεται σε ελληνικά online καταστήματα ή σε ελληνικές εταιρείες που έχουν e-shop, ή αφορά αγορές από online δίκτυα του εξωτερικού.

Αν βασιστούμε στα τελευταία στοιχεία της Eurostat (παρουσιάσθηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο και αφορούν το έτος 2014), η απάντηση είναι εύκολη.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα η Ελλάδα έχει τις χειρότερες επιδόσεις στην ΕΕ στις ηλεκτρονικές πωλήσεις ως ποσοστό του συνολικού τζίρου των επιχειρήσεων, αφού μόλις το 1% των εσόδων των ελληνικών εταιρειών προέρχεται από αυτές. Σύμφωνα πάντως με την ετήσια έρευνα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B-C στην Ελλάδα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Δεκέμβριος 2015), οι αγορές από Ελληνικά sites αντιπροσωπεύουν το 65% των online αγορών από 60% που ήταν το 2014.

Επίσης από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε πέρυσι κατά 10% σε σχέση με το 2014, ενώ κατεγράφη συνολική αύξηση 5% όσον αφορά τον αριθμό των προϊοντικών κατηγοριών που αγοράσθηκαν online.

Πηγή:dikaiologitika.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα