arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Μειώθηκαν οι καταγγελίες των Ελλήνων καταναλωτών για θέματα Τηλεπικοινωνιών
business3

Μειωμένος, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ήταν το 2015 ο αριθμός των καταγγελιών, που υπέβαλαν οι Έλληνες πολίτες στο Συνήγορο του Καταναλωτή, διαμαρτυρόμενοι για θέματα σχετικά με τις υπηρεσίες Τηλεπικοινωνιών. Παρά τη μείωση, ο κλάδος των ηλεκτρονικών επικοινωνιών συγκέντρωσε, το 2015, το δεύτερο μεγαλύτερο όγκο καταγγελιών από Έλληνες καταναλωτές.

Σύμφωνα με την εικόνα που αποτυπώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, στην ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για το 2015, οι κλάδοι των υπηρεσιών αναψυχής, των καταναλωτικών αγαθών και της ενέργειας /ύδρευσης παρουσίασαν αύξηση των καταγγελιών, ενώ εκείνοι ηλεκτρονικών και ταχυδρομικών υπηρεσιών, των υπηρεσιών υγείας, της εκπαίδευσης και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών κατέγραψαν μείωση.

Ο τομέας με τις περισσότερες εις βάρος του υποβληθείσες αναφορές ήταν τα καταναλωτικά αγαθά, όπου σημειώθηκε αύξηση κατά 14,6% σε σχέση με το 2014. Δεύτερος κλάδος σε αριθμό υποβληθεισών αναφορών, για το 2015, ήταν οι ηλεκτρονικές και επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες (1.588 καταγγελίες έναντι 1.697 το 2014), όπου, ωστόσο, παρουσιάστηκε μικρή μείωση κατά 6,4% σε σχέση με το 2014. Τρίτος κατά σειρά εμπορικός κλάδος ήταν οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, όπου επίσης σημειώθηκε μείωση των αναφορών σε σχέση με το 2014 κατά 10,4%.

Καταγγελίες
Στον τομέα των ηλεκτρονικών καταγγελιών, οι αναφορές Ελλήνων πολιτών, που δέχτηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή κατά το 2015, αφορούσαν, κατά κύριο λόγο, θέματα, όπως ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση των καταναλωτών, παραπλανητικές διαφημίσεις, υψηλές χρεώσεις, ασάφεια τιμήματος, μονομερή τροποποίηση συμβατικών όρων, αζήμια πρόωρη καταγγελία της σύμβασης, χρεώσεις διεθνούς περιαγωγής.

Ο κλάδος των ηλεκτρονικών επικοινωνιών εμφανίζει, πάντως, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία ένα από τα υψηλότερα ποσοστά επίλυσης (άνω του 80%).

Συνολική εικόνα
Το 2015 ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε τις περισσότερες αναφορές από την ίδρυση της Ανεξάρτητης Αρχής. Παρ’ ότι, λόγω της δραματικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων και της αγοραστικής δύναμης των πολιτών, αλλά και της επιβολής περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, μειώθηκε ο όγκος της ιδιωτικής κατανάλωσης, 5.889 αναφορές κατατέθηκαν στην Αρχή.

Παράλληλα, διεκπεραιώθηκαν 11.417 αιτήματα καταναλωτών για την παροχή πληροφόρησης και βοήθειας και έτσι, υποστηρίχθηκαν συνολικά 17.306 καταναλωτές, ενώ πάνω από το 82% των καταναλωτικών διαφορών επιλύθηκε εξωδικαστικά (σ.σ. οι αναφορές που υποβλήθηκαν στο Συνήγορο του Καταναλωτή ανήλθαν σε 5.387, αυξημένες κατά 30,5% σε σχέση με το 2013 και οριακά ενισχυμένες σε σχέση με το 2014, ενώ το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας δέχθηκε 502 αναφορές).

Οι περισσότερες αναφορές σχετίζονταν, κυρίως, με την ποιότητα των αγαθών (ελαττωματικά αγαθά, αγαθά με έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων ή που δεν ανταποκρίνονται στην παραγγελία του καταναλωτή), αλλά και με την παράδοση των αγαθών (αγαθά που δεν παραδίδονται καθόλου ή παραδίδονται στον καταναλωτή μερικώς ή και με μεγάλες καθυστερήσεις). Επίσης, τους καταναλωτές απασχόλησαν θέματα σχετικά με τις χρεώσεις, τις τιμές και την τιμολόγηση, την κατάρτιση και εκτέλεση των συμβάσεων και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.

Μέσω email
Τα 2/3 των αναφορών σχετίζονταν με συναλλαγές που έγιναν με τη φυσική παρουσία των καταναλωτών στις εγκαταστάσεις των καταγγελλόμενων επιχειρήσεων, ενώ περίπου μία στις τέσσερις αναφορές σχετίζεται με συναλλαγή που έγινε εξ αποστάσεως, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παγιώθηκε, το 2015, ως ο δημοφιλέστερος τρόπος αποστολής αναφορών και μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που περισσότερες από τις μισές αναφορές (51,7%), που δέχθηκε η Αρχή, παρελήφθησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Πηγή: sepe.gr

 

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα