Αυξήθηκε η online διαφήμιση το 2016

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 17/04/2017 / ΩΡΑ: 12:00 / ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΕΡΕΥΝΕΣ, ΝΕΑ

Τις απώλειες του 2015 κατάφερε να “ισοφαρίσει” το 2016 η ελληνική αγορά του Διαδικτύου όσον αφορά την online διαφήμιση, προκαλώντας θετικά αισθήματα στις εταιρείες του κλάδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε το IAB Hellas (Internet Advertising Bureau) σε συνεργασία με 22 ομίλους διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης που διατηρούν 133 επιμέρους sites, το 2016 έκλεισε με άνοδο της διαφημιστικής δαπάνης στο ελληνικό Internet κατά 12,7% στα €77,2 εκατ.

Το 2015 είχε κλείσει με την online διαφημιστική δαπάνη στα €67 εκατ. ευρώ και πτώση 13% σε σχέση με το 2014, όταν και το αντίστοιχο ποσό ήταν στα €79,3 εκατ. Πρακτικά, η αγορά δείχνει να επιστρέφει στα νούμερα που είχε δει στις αρχές της δεκαετίας με την “έκρηξη” να σημειώνεται το 2011, όταν είχε φθάσει στα €76,4 εκατ. (από €62 εκατ. το 2010) για να παραμείνει για την επόμενη τριετία περίπου σε αυτά τα επίπεδα πριν την πτώση του 2015. Σημειωτέον πως τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση, αποτυπώνονται με βάση τιμές τιμοκαταλόγων μέσων και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.

Όσον αφορά το 2016, ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς παρατηρήθηκε μία σταδιακή αύξηση, καθώς η online διαφημιστική δαπάνη ήταν στο 1ο τρίμηνο στα €12,8 εκατ., στο 2ο τρίμηνο στα €21,2 εκατ., στο 3ο τρίμηνο στα €18,5 εκατ. για να κλείσει το 4ο τρίμηνο με €23,2 εκατ.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες αποτέλεσαν και το 2016 την κατηγορία με το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης σε επίπεδο έτους (μερίδιο 19,7% έναντι 21,8% το 2015) καθώς η display δαπάνη στον κλάδο αγγίζει τα €15,2 εκατ. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο κλάδος του λιανεμπορίου με €10,6 εκατ. και μερίδιο 13,7%, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η κατηγορία των “τηλεπικοινωνιών” με μερίδιο 12,3% (έναντι 14,1% το 2015) και  €9,5 εκατ. Στην 4η θέση βρέθηκε η κατηγορία “Media, Διασκέδαση και Ελεύθερος Χρόνος” με €6,6 εκατ. (8,2%)  παρά το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κλάδος έχει υποστεί ισχυρούς κλυδωνισμούς τα τελευταία χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία προέρχονται από τις 22 εταιρείες – μέλη του ΙΑΒ Hellas, οι οποίες αντιπροσωπεύουν 133 websites που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό. Τα 22 αυτά μέλη είναι οι 24Media, Adweb Network, Alpha TV, Antenna, Attica Media, Capital.gr, Δέσμη Εκδοτική, ΔΟΛ Digital, DPG Digital Media, Forthnet (like to like), Freenet (Sofokleous.gr), Καθημερινή, Liquid Media, Media2Day, Mega TV. Prime Media, Pegasus Interactive, Phaistos Net, Think Digital Network, TVXS, TNC Digital Media Group L2L, Yahoo!.

Πηγή: CNN Greece, sepe.gr