arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Πανελλήνιες 2021: Ποια επαγγέλματα θα εμφανίσουν ζήτηση στην μετά Covid εποχή
time 5193038 1280 e1620298381193

Στην έκθεση που δημοσίευσε το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ για το μέλλον των επαγγελμάτων (The World Economic Forum’s Future of Jobs Report 2020) αναφέρονται τα κύρια επαγγέλματα που θα παρουσιάσουν μεγαλύτερη ζήτηση στην μετά Covid εποχή στην αγορά εργασίας, με τις θέσεις εργασίας σε αναδυόμενες βιομηχανίες όπως τα Μεγάλα Δεδομένα (Big Data) και τη Τεχνητή Νοημοσύνη να εμφανίζουν άνθηση, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την έρευνα η τηλεργασία ήρθε για να μείνει.

Ο ίδιος ο χώρος εργασίας αλλάζει επίσης, με την αύξηση της τηλεργασίας, που απαιτήθηκε από την εξάπλωση του Covid-19.

Ενδεχομένως το μέλλον της εργασίας να υποστηρίζεται από υβριδικές προσεγγίσεις εργασίας (με κάποιους να εργάζονται από απόσταση και κάποιους δια ζώσης).

Επιπλέον έως το 2025 αναμένεται, από την μία η εξαφάνιση 85 εκατομμύριων θέσεων εργασίας σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις σε 15 βιομηχανίες και 26 χώρες.

Το αισιόδοξο όμως είναι ότι από την άλλη δημιουργούνται 97 εκατομμυρίων νέες θέσεις προσαρμοσμένες στο νέο εργασιακό μοντέλο που θέλει τη συνεργασία μεταξύ ανθρώπων και μηχανών, σε αναδυόμενες βιομηχανίες όπως τα Μεγάλα Δεδομένα (Big Data), η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) αλλά και σε παραδοσιακούς ρόλους όπως θέσεις πωλήσεων marketing κ.ά.

Τα επαγγέλματα που θα εμφανίσουν τεράστια ζήτηση ως το 2025 είναι:

Αναλυτές και Επιστήμονες Δεδομένων

Αναδύονται ευκαιρίες για αποφοίτους τμημάτων Πληροφορικής, Μηχανικών Πληροφορικής Στατιστικής, Μαθηματικών, Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Τεχνών Ήχου και Εικόνας κ.ά.

Ειδικοί στην Τεχνητή Νοημοσύνη, την Μηχανική Μάθηση και την Αυτοματοποίηση Διεργασιών

Ένα σύνθετο πεδίο στο οποίο συνδέονται και αλληλοεπιδρούν απόφοιτοι τμημάτων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Πληροφορικής, Μηχανικών Πληροφορικής, Φυσικής, Μαθηματικών, Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης κ.ά.)

Ειδικοί στο Ψηφιακό Μάρκετινγκ

Εκτός από τις κλασσικές σπουδές σε τμήματα όπως το Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Δημοσιογραφίας και Μέσων Επικοινωνίας το Ψηφιακό Μάρκετινγκ αποτελεί ένα νέο δρόμο ευκαιριών για αποφοίτους Φιλολογικών Σχολών και γενικότερα Ανθρωπιστικών Σπουδών, στις οποίες καλλιεργούν δεξιότητες επικοινωνίας και χειρισμού του προφορικού και γραπτού λόγου).

Επαγγελματίες στην Ανάπτυξη Επιχειρήσεων και τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων μετασχηματίζει και τις σπουδές στα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικών Επιστημών, Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας και ιδιαίτερα τις μεταπτυχιακές σπουδές σε αυτά. Από την άλλη, η αλληλεπίδραση των επιστημών δημιουργεί συνεργασίες σε αποφοίτους τμημάτων Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας, Τεχνών Ήχου και Εικόνας, Πολιτισμικής Τεχνολογίας, Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου, Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας)

Αναλυτές Ασφάλειας Πληροφοριών/Προγραμματιστές Λογισμικού και Εφαρμογών/ Ειδικοί στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων

Με την αύξηση τη χρήσης του διαδικτύου οι ανάγκες σε Προγραμματιστές αλλά και σε επιστήμονες που ειδικεύονται σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο πληθαίνουν και τα τμήματα Πληροφορικής, Μηχανικών Πληροφορικής, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανολόγων Μηχανικών προσφέρουν σπουδές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα εφαλτήριο για την ενασχόληση σε αυτούς τους κλάδους.

Πηγή:dikaiologitika.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα