arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Προτεραιότητες 2022 στον τουρισμό – Στη μεζούρα των Ευρωπαίων η Ελλάδα
globe 3383088 1280 e1560246331322

Ανταγωνίζονται ή αλληλοσυμπληρώνονται ο Τουρισμός πόλης με τον τουρισμό «Ήλιος και Θάλασσα». Τι από τα δύο διαλέγουν οι ταξιδιώτες και πότε θέλουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και στους 10 πρώτους τουριστικούς προορισμούς; Τι απαντούν και ποιες οι προτεραιότητες των οκτώ μεγάλων αγορών για την Ελλάδα: Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία, Η.Π.Α.

Ομοιότητες και αντιθέσεις ανά χώρα

Το προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα» είναι το δημοφιλέστερο στις περισσότερες αγορές, ακολουθούμενο από τον Τουρισμό Πόλης (City Break). Στην Ιταλία και τις ΗΠΑ ισχύει το αντίθετο. Η Ισπανία βρίσκεται στην 1η θέση των 5 από τις 8 υπό ανάλυση χώρες Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ολλανδία). Επιβεβαιώνεται έτσι το ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού, αφού η Ελλάδα (όπως και οι πολύ μεγαλύτερες χώρες και οικονομίες Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία και Ην. Βασίλειο) βρίσκεται στο top-10 ευρωπαϊκών προορισμών, σύμφωνα με έρευνα του INSETE.

Η καλύτερη θέση της Ελλάδας ως προορισμός είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές Ην. Βασιλείου, Γερμανίας και Γαλλίας και 5η στης Αυστρίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι για όλες τις αγορές, το υψηλότερο ποσοστό που συγκεντρώνει ο πιο δημοφιλής προορισμός είναι 12% (η Ισπανία στην αγορά της Ολλανδίας) και το χαμηλότερο είναι 7% (η Ισπανία στην αγορά του Ην. Βασιλείου).

Διαφοροποιήσεις και στη χρονική περίοδο

Σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάζονται στις επιμέρους αγορές αναφορικά με το μήνα αναχώρησης του επόμενου ταξιδιού τους. Οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Αυστριακοί και οι Ολλανδοί δίνουν προτεραιότητα στις θερινές διακοπές (με αιχμή τον Αύγουστο για τους τρεις πρώτους και τον Ιούλιο για τους άλλους δύο), ενώ οι Βρετανοί, οι Ελβετοί και οι Αμερικανοί στους επόμενους μήνες μέχρι τον Μάρτιο με αιχμή τον Νοέμβριο οι Βρετανοί, τον Δεκέμβριο οι Ελβετοί και τον Ιανουάριο και τον Μάρτιο οι Αμερικανοί.

Το κόστος μετρά

Το κόστος του ταξιδιού, αποτελεί τον κύριο παράγοντα επιλογής του ταξιδιού, για τις αγορές της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας. Αντίθετα για τις αγορές του Ην. Βασιλείου, της Ιταλίας, της Ολλανδίας και των ΗΠΑ, πρωταρχικό ρόλο παίζουν οι παράγοντες που σχετίζονται άμεσα με την πανδημία (ταξιδιωτικοί περιορισμοί / καραντίνα και επιδημιολογική κατάσταση στον προορισμό). Σε όλες τις χώρες είναι μηδενικό ή ελάχιστο (<4%) το ποσοστό αυτών που δεν υπάρχει τίποτα που θα επηρεάσει τα ταξιδιωτικά του σχέδια.

Αλληλοσυμπληρώσεις

Σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάζονται στις επιμέρους αγορές αναφορικά με τη μέση διάρκεια παραμονής. Όμως τα ταξίδια περιορισμένης διάρκειας, 3 έως 7 διανυκτερεύσεων, αποτελούν τη συχνότερη επιλογή.

Η ταυτότητα της έρευνας

Στην μελέτη παρουσιάζονται και αναλύονται τα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας που διενήργησε η Censuswide για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ σε άτομα ηλικίας 17 ετών και άνω, το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2021. Η έρευνα καλύπτει τους δυνητικούς ταξιδιώτες το επόμενο 12μηνο και την ταξιδιωτική συμπεριφορά τους. Προκειμένου το δείγμα να εστιάσει σε πιθανούς ταξιδιώτες προς την Ελλάδα, επιλέχθηκε μεταξύ όσων ταξίδεψαν αεροπορικώς στο εξωτερικό για διακοπές, τουλάχιστον μία φορά μεταξύ 2017 και 2020. Τα μεγέθη του δείγματος ανά χώρα είναι: Γερμανία 1.002, Ην. Βασίλειο 1.002, Γαλλία 1.001, Ιταλία 1.005, Αυστρία 703, Ελβετία 705, Ολλανδία 701 και Η.Π.Α. 1.001.

Πηγή:epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα