arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Το άρθρο της εβδομάδας. Έξυπνα tips για αποδοτική ραδιοφωνική καμπάνια
skills g603d3cac3 1280 e1641202805320

Ραδιόφωνο. Ένα παραδοσιακό Μέσο Επικοινωνίας. H all-time classic marketing ενέργεια που αποτελεί σημαντικό κομμάτι μιας omnichannel καμπάνιας.

Πώς μπορείς να κάνεις τη ραδιοφωνική διαφήμιση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου όσο πιο σύγχρονη και αποδοτική γίνεται; Ποιες είναι οι εναλλακτικές που έχεις και με ποιον απλό τρόπο μπορείς να αποφύγεις ένα «παρωχημένο» μήνυμα;

To concept & το script είναι πρωταρχικής σημασίας. Το σενάριο του ραδιοφωνικού spot πρέπει να ακολουθεί το concept όλης της integrated καμπάνιας ώστε να υπάρχει συνοχή και ομοιογένεια. Αυτό σημαίνει, ότι η διαφημιστική εταιρεία σου πρέπει να σκεφτεί και να σου προτείνει την «απόδοση» του concept σε όλα τα επιλεγμένα Μέσα. Π.χ. τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπες καταχωρήσεις, digital, social media. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της καμπάνιας, καθώς ο καταναλωτής βλέπει και ακούει το ίδιο μήνυμα μέσα από διαφορετικά κανάλια.

Προσοχή στην έλλειψη εικόνας

Το γεγονός ότι ένα ραδιοφωνικό spot δεν έχει εικόνα, σημαίνει ότι για πολλά προϊόντα είναι ένα «δύσκολο» Μέσο. Πχ. Καλλυντικά. Σε αυτή την περίπτωση, φρόντισε ο ακροατής-καταναλωτής να το κάνει «εικόνα» με τη φαντασία του μέσα απ’ την επιλογή των κατάλληλων λέξεων και εννοιών.

Τόνισε τα οφέλη χρήσης του προϊόντος και επίλεξε ένα tone of voice που θα σε βοηθήσει να διαφοροποιηθείς σε ένα cluttered διαφημιστικό διάλειμμα. Π.χ. χιούμορ, sound effects κτλ. Στο τέλος του spot, μην ξεχάσεις να έχεις συγκεκριμένο call to action, δηλαδή να δίνεις είτε ένα κίνητρο αγοράς, είτε ένα τηλέφωνο επικοινωνίας είτε να παραπέμπεις σε μια διεύθυνση website ή σε κάποιο εξουσιοδοτημένο δίκτυο καταστημάτων ή ακόμα και στο δικό σου κατάστημα αν είσαι retailer.

Επίλεξε την κατάλληλη χροιά φωνής εκφωνητή

Η φωνή του εκφωνητή μπορεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητα του spot αν είναι η κατάλληλη αλλά και να τη μειώσει αν δεν είναι η σωστή. Επίλεξε χροιά φωνής που να ταιριάζει με το tone of voice του διαφημιστικού αλλά και με το positioning του προϊόντος σου. Για παράδειγμα, ένα χιουμοριστικό ραδιοφωνικό, χρειάζεται μια φωνή που να μπορεί να έχει έναν «acting» χαρακτήρα. Δηλαδή να μπορεί να γίνεται πιο αστεία και πιο σοβαρή, ανάλογα με το σενάριο.

Δώσε έμφαση στις ώρες μετάδοσης και στην τυπολογία των εκπομπών

Συνήθως λέμε ότι οι πιο αποδοτικές ώρες μετάδοσης ενός ραδιοφωνικού spot είναι οι λεγόμενες «driving hours», δηλαδή οι ώρες που πάμε και ερχόμαστε στην εργασία μας. Αυτές είναι 07:00-10:00 το πρωί και 16:00-18:00 το απόγευμα. Πέραν από αυτή την παράμετρο όμως, σημαντικός παράγοντας στο επιτυχημένο media buying είναι και η τυπολογία των εκπομπών στο διάλειμμα των οποίων θα παίζεται το spot σου. Επίλεξε εκπομπές με θεματολογία και ραδιοφωνικούς παραγωγούς που να έχουν υψηλή ακροαματικότητα στο target group που σε ενδιαφέρει. Σε αυτό θα σε βοηθήσει η διαφημιστική εταιρεία ή το media house που συνεργάζεσαι.

Ραδιοφωνικές Αναφορές

Μία άλλη καλή εναλλακτική για τη ραδιοφωνική καμπάνια, μπορεί να είναι η επιλογή αναφορών από ραδιοφωνικούς παραγωγούς ή ακόμα και η χορηγία μιας εκπομπής απ’ το brand σου. Τα πλεονεκτήματα αυτής της εναλλακτικής είναι κυρίως 2.

  • Το brand σου ταυτίζεται περισσότερο με έναν αγαπημένο ραδιοφωνικό παραγωγό με πιστό κοινό, οπότε αυξάνεις το likeness του προϊόντος σου.
  • Οι αναφορές γίνονται κατά τη διάρκεια των εκπομπών, οπότε πραγματοποιούνται μέσα σε ένα «καθαρό» και όχι «cluttered» περιβάλλον.

Podcasts

Μία σύγχρονη ραδιοφωνική δυνατότητα που ήρθε για να μείνει. Ολοένα και περισσότερα brands επιλέγουν τα podcasts για να ενισχύσουν τη δύναμη του storytelling του brand τους, δημιουργώντας εμπειρίες. Τα podcasts είναι κάτι σαν φωνητικά επεισόδια ή αλλιώς φωνητικά άρθρα. Δηλαδή αντί να το βλέπεις ή να το διαβάζεις… το ακούς! Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξεις τα οφέλη του προϊόντος, να «αφηγηθείς» την ιστορία του και να αυξήσεις την πιθανότητα του trial, δηλαδή της δοκιμής του προϊόντος σου. Οπότε, έχεις ήδη κάνει ένα βήμα μπροστά στο consumer journey!

Του Μιχάλη Χαριτόπουλου

Πηγή:epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα