arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Το άρθρο της εβδομάδας. Μάθε βήμα βήμα πως να στήνεις μία διαφήμιση στο TikTok
skills g603d3cac3 1280 e1641202805320

Θες να ξεκινήσεις να τρέχεις διαφημίσεις στο TikTok, αλλά δεν ξέρεις πως να στήνεις μια καμπάνια; Παρακάτω σου αναλύω όλα τα βήματα και τις ενέργειες που πρέπει να κάνεις ένα προς ένα.

Ποια στάδια περιλαμβάνει μια TikTok καμπάνια;

Όπως συμβαίνει και σε άλλες διαφημιστικές πλατφόρμες (π.χ. Google, Facebook), έτσι και το TikTok έχει 3 διαφορετικά στάδια: το campaign, το ad group και το ad.

Τι πληροφορίες εμπεριέχει το στάδιο του campaign μιας καμπάνιας στο TikTok;

Αρχικά κατά τη δημιουργία της καμπάνιας δίνουμε ένα όνομα στην καμπάνια το οποίο θα είναι χαρακτηριστικό και θα μας βοηθάει να την ξεχωρίζουμε και να τη θυμόμαστε. Μετέπειτα μπορούμε να ορίσουμε το budget που θέλουμε να επενδύσουμε, ωστόσο αυτό μπορούμε να το κάνουμε τόσο σε επίπεδο campaign όσο και σε επίπεδο ad group. Όπως και σε άλλους ads managers έτσι κι εδώ υπάρχουν 2 επιλογές, το lifetime budget και το daily budget. Αν ορίσουμε budget πάνω στην καμπάνια (στο πρώτο στάδιο δηλαδή) τότε το minimum daily και lifetime spend είναι τα 50€. Αν το ορίσουμε όμως μέσα στο ad group, το οποίο αποτελεί το δεύτερο στάδιο και θα το αναλύσουμε στη συνέχεια, τότε το κόστος κατεβαίνει στα 20€/daily.

Τι πληροφορίες εμπεριέχει το στάδιο του ad group μιας καμπάνιας στο TikTok;

Σε αυτό το στάδιο ορίζουμε τις ρυθμίσεις τις καμπάνιας, τα placements που θα διανείμουμε το περιεχόμενο μας, τον τύπο περιεχομένου, τη στόχευση, το budget και το πότε θέλουμε να τρέξει η διαφήμισή μας, όπως επίσης και το bidding και τη βελτιστοποίηση (optimization) της καμπάνιας μας.

Είναι πολύ σημαντικό να ορίσουμε την ονομασία που θα έχει το συγκεκριμένο ad gorup που δημιουργούμε, για να μπορούμε να το ξεχωρίσουμε από τα υπόλοιπα που πιθανώς θέλουμε να φτιάξουμε.

Ποια είναι τα placements που μπορεί να σερβιριστεί μια TikTok καμπάνια;

Η διαφήμισή μας μπορεί να τρέξει τόσο στην πλατφόρμα του TikTok όσο και σε εφαρμογές που δεν ανήκουν στο TikTok.

Σημείωση: Δεν είναι όλα τα placements διαθέσιμα σε όλες τις χώρες και σε όλους τους τύπους καμπανιών.

Μάλιστα, εδώ μπορούμε να επιλέξουμε αν θέλουμε οι χρήστες να μπορούν να σχολιάζουν στη διαφήμισή μας ή/και να κατεβάζουν το περιεχόμενο που θα δημοσιεύσουμε.

Τι είναι το creative type στις TikTok καμπάνιες;

Όσον αφορά το creative type είναι η επιλογή που δίνουμε στο TikTok να σερβίρει το περιεχόμενό μας όπως αυτό νομίζει ότι είναι καλύτερο. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να ανεβάσουμε τα διαφορετικά δημιουργικά και να επιλέξουμε το automated creative type. Για παράδειγμα είμαστε μια επιχείρηση που θέλει να διαφημίσει τα προϊόντα της ή τις υπηρεσίες της μέσω διαφορετικών videos. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να προσθέσουμε διαφορετικά copies για το κάθε video και έτσι το TikTok θα εμφανίσει στον κάθε χρήστη το βίντεο με το κείμενο που πιστεύει ότι θα φέρει τα καλυτερα αποτελέσματα.

Tip: Σας προτείνω αν επιλέξετε το automated creative type, να δημιουργήσετε κι άλλο ένα ad group που να ορίζετε εσείς οι ίδοι τη διανομή του περιεχομένου σας και να παρακολουθείτε ποιο από τα 2 ad groups φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Τι στόχευση μπορώ να κάνω σε μια TikTok καμπάνια;

Η δυνατότητες στόχευσης που έχουμε στο TikTok αφορούν κοινό, δημογραφικά χαρακτηριστικά, ενδιαφέροντα, συμπεριφορές, αλλά και συσκευές.

H δυνατή στόχευση του TikTok για την οποία και ξεχωρίζει από όλες τις άλλες πλατφόρμες έχει να κάνει με το κομμάτι των interactions και των ενδιαφερόντων των χρηστών σε σχέση με τα video που βλέπει. Δηλαδή μπορούμε να στοχεύσουμε το κοινό που θέλουμε βάσει των videos που τον ενδιαφέρουν και παρακολουθεί στον λογαριασμό του. Ακόμα μπορούμε να στοχεύσουμε χρήστες που βλέπουν μέχρι τέλους ένα βιντεάκι στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ή χρήστες που έχουν την τάση να σχολιάζουν σε videos που παρακολουθούν.

Επιπλέον, μέσα στο ad group μπορείς να θέσεις και τη χρονική διάρκεια κατά τη διάρκεια της ημέρας που θα τρέξει η καμπάνια σου. Τι εννοώ με αυτό; Μπορείς πέρα από τις μέρες να ορίσεις και τις ώρες που θέλεις να είναι ενεργή η διαφήμισή σου, ωστόσο δεν σας συνιστώ να το κάνετε, γιατί θα περιορίσετε τις προβολές και πιθανό κοινό που θα δει τη διαφήμισή σας.

knowcrunch-tik-tok-ads-epixeiro.png?mtime=20230324135729#asset:405854

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που βλέπουμε και στoν TikTok ad manager είναι ότι κατά τη διάρκεια που στήνουμε μία καμπάνια μπορούμε να δούμε τα estimations της, δηλαδή τις προβλέψεις, με τα πιθανά αποτελέσματα που θα έχει η διαφήμισή μας. Αυτά μπορείς να τα δεις στο δεξιά μέρος του ad manager, όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτογραφία.

knowcrunch-tik-tok-ads-campaign-epixeiro.png?mtime=20230324135942#asset:405865

Τι δημιουργικά μπορώ να επιλέξω για τις TikTok διαφημίσεις;

Σε αυτό το σημείο επιλέγουμε τα δημιουργικά που θα χρησιμοποιήσουμε στις διαφημίσεις μας και ονομάζουμε όπως θέλουμε το ad μας, ώστε αν τρέχουμε πολλά διαφορετικά να μπορούμε να τα ξεχωρίζουμε μέσα στον ad manager μας. Γενικά σαν creatives μπορείς είτε να ανεβάσεις ένα έτοιμο βιντεάκι, είτε να δημιουργήσεις επιτόπου ένα, είτε να επιλέξεις κάποιο που έχεις ανεβάσει ως post στον λογαριασμό σου.

To TikTok σε αυτό το στάδιο μας δίνει την επιλογή αν θέλουμε να δημιουργήσουμε τα λεγόμενα Spark Ads, τα οποία έχουν μεγαλύτερη χρονική διάρκεια από τα κανονικά ads μας και προέρχονται από τα οργανικά posts ενός επαγγελματικού λογαριασμού.

Το TikTok μας επιτρέπει να προσθέσουμε πάνω στη διαφήμισή μας τα λεγόμενα interactive add-on. Αυτά είναι είτε polls όπου ο κόσμος μπορεί να ψηφίσει, είτε gift code stickers σε περίπτωση που θέλουμε να δώσουμε κάποιον κωδικό, είτε κάποιο countdown sticker. Αυτές οι προσθήκες μας βοηθούν στο να έχουμε περισσότερα interactions και συνεπώς στο τέλος να μπορούμε να λάβουμε υπόψιν μας περισσότερα metrics. Αν τώρα θέλεις να προσθέσεις κι άλλα ads μέσα στο συγκεκριμένο ad group, τότε δεξιά πατάς το add και επιλέγεις πάλι από την αρχή το είδος του δημιουργικού που θέλεις να τρέξεις.

knowcrunch-tik-tok-advertising-campaign-epixeiro.png?mtime=20230324135827#asset:405855

Που μπορεί να οδηγεί μια TikTok διαφήμιση;

Έχουμε 2 επιλογές όπου μπορούμε να οδηγήσουμε το κοινό μέσω μια TikTok διαφήμισης. Είτε πατώντας πάνω στη διαφήμισή μας ο χρήστης θα οδηγηθεί στο website μας είτε σε κάποιο instant page μας μέσα στο TikTok, δηλαδή σε μια landing page που έχουμε φτιάξει.

Όσον αφορά το call to action μπορείς είτε να το ορίσεις εσύ είτε να αφήσεις το TikTok να εμφανίζει αυτό που θεωρεί πως έχει την καλύτερη απόδοση, βάσει του κοινού που εμφανίζεται η διαφήμισή σου.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το TikTok και τα είδη των διαφημίσεων που μπορείς να δημιουργήσεις, τότε εκπαιδεύσου άμεσα στην Knowcrunch.

Σε τάξη κάθε 3μηνο: τo Masterclass in Digital & Social Media Marketing που γίνεται σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη.

Σε video-on-demand e-learning: το Masterclass in Digital & Social & Media Marketing που είναι 100% online video on demand.

Της Ευαγγελίας Θεοδωρίδου

Πηγή: epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα