arcadianet espa
Enterprise Europe Network
Υποχώρησε ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα
ed04

Σε ρυθμούς οικονομικής κρίσης συνεχίζει να κινείται ο δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών στην Ελλάδα, όπως δείχνει η πορεία του κατά το 2ο τρίμηνο του 2016. Στη χώρα μας, ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης κινήθηκε κόντρα στο αντίστοιχο κλίμα στη Ευρώπη. Έτσι, ενώ στην Ευρώπη ο δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2016 και διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 79 μονάδων, στην Ελλάδα ο δείκτης μειώθηκε κατά μία μονάδα και κατήλθε σε 52 μονάδες.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αύξηση του δείκτη παρατηρήθηκε σε 22 από τις 34 ευρωπαϊκές χώρες. Η μεγαλύτερη άνοδος εντοπίζεται στη Δανία (112 έναντι 105), στην Ολλανδία (91 έναντι 85), στη Λευκορωσία (55 έναντι 50) και την Ουκρανία (52 έναντι 46). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση στην αισιοδοξία εντοπίζεται στην Πορτογαλία (66 έναντι 72), στην Λιθουανία (73 έναντι 79) και στο Βέλγιο (76 έναντι 82).

Σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence  της Nielsen για το 2ο τρίμηνο του 2016, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανήλθε το εξεταζόμενο διάστημα σε 98 μονάδες. Μάλιστα, φαίνεται να σταθεροποιείται σε αυτά τα επίπεδα τα τελευταία τρίμηνα. Αναλυτικότερα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης ήταν το δεύτερο τρίμηνο αυξημένος στη Βόρεια Αμερική (111 έναντι 108), ενώ παρέμεινε σχετικά σταθερός στις Ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (107), στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή (89) και στη Λατινική Αμερική (78).

Εργασιακή ανασφάλεια
Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, η εικόνα που αποτυπώνει η Nielsen, για το 2ο τρίμηνο του 2016, συνηγορεί υπέρ της περαιτέρω υποχώρησης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης. Αναλυτικότερα στην Ελλάδα, σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 82% των ερωτηθέντων (-2% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο). Σε σχέση, όμως, με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι αυξημένο κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες.

Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, σταθερά το 76% των Ελλήνων φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό 33% αυτών, που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.

Μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, 4 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ για την οικονομία το 34% των Ελλήνων. Σημαντική ήταν η αύξηση που σημειώθηκε στις ανησυχίες για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (13% έναντι 5%), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό ανησυχιών για τη μετανάστευση και τον πόλεμο επέστρεψαν στα περσινά επίπεδα.

Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι δείχνουν να ιεραρχούν διαφορετικά τους φόβους τους. Έτσι, μεταξύ των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τρομοκρατικές επιθέσεις (24%) εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση από το τελευταίο τρίμηνο του 2015, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία και την εργασιακή ανασφάλεια, με αναφορές στο 20% για το κάθε ένα.

Στο μεταξύ, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (72%), στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (67%) και στα έξοδα για  ρουχισμό (62%).

Πηγή:sepe.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα