arcadianet espa
Enterprise Europe Network
“Κολλημένα” με το online gaming τα παιδιά στην Ελλάδα
business

“Εξαρτημένα” από διαδικτυακά παιχνίδια είναι τα Ελληνόπουλα, όπως άλλωστε και τα περισσότερα παιδιά παγκοσμίως. Η έντονη ανησυχία των γονιών όσον αφορά την ενασχόληση των παιδιών και πιο συγκεκριμένα με το online παιχνίδι “Fortnite” αποτυπώνεται και στα ετήσια στατιστικά στοιχεία του 2018 της Γραμμής Βοήθειας Help-Line του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, μια στις τρεις κλήσεις, που έλαβε η γραμμή το 2018, αφορούσε την υπερβολική ενασχόληση των παιδιών με το συγκεκριμένο online game. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η γραμμή, ραγδαία αύξηση των εν λόγω τηλεφωνημάτων καταγράφεται από το Σεπτέμβριο του 2018 έως και σήμερα. Μάλιστα, σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κατηγορία είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται ως λόγος επικοινωνίας με τη γραμμή βοήθειας.

Μια στις τρεις κλήσεις, που δέχτηκε η Γραμμή Βοήθειας HELP-LINE, αφορούσε την υπερβολική ενασχόληση με το FORTNITEΠιο αναλυτικά, από τις περίπου 1.600 κλήσεις που δέχτηκε η γραμμή κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, το 32% αφορούσε σε θέματα υπερβολικής χρήσης gaming και το 18%  σε θέματα διαδικτυακού εκφοβισμού. Στην τρίτη θέση, με ποσοστό 13%, βρέθηκε η κατηγορία που αφορά σε προβλήματα τα οποία σχετίζονται με παραβίαση της ιδιωτικότητας στο Διαδίκτυο. Τέλος, την τέταρτη θέση όσον αφορά τις κλήσεις προς τη γραμμή βοήθειας, με ποσοστό 12%, κατέλαβαν τα τηλεφωνήματα, όπου ο καλών αναζητούσε λύσεις ή συμβουλές για προβλήματα υπερβολικής χρήσης Διαδικτύου. Τα υπόλοιπα θέματα που απασχόλησαν όσους κάλεσαν τη γραμμή βοήθειας αφορούσαν, μεταξύ άλλων, το sexting, τη διαδικτυακή φήμη, τη ρητορική μίσους και το e-crime.

Ανησυχία των γονιών
Η πλειοψηφία των κλήσεων (61%), σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της γραμμής βοήθειας, προήλθε από ενήλικες. Επρόκειτο, κυρίως, για γονείς, που επικοινώνησαν ως επί το πλείστον ζητώντας οδηγίες και συμβουλές για κάποιο θέμα που αντιμετώπιζε το ανήλικο παιδί τους σε σχέση με το Διαδίκτυο. Οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι, που απευθύνθηκαν στη γραμμή, ακολουθούν με ποσοστό 19% και 20% αντίστοιχα. Οι περισσότεροι (73%) επέλεξαν να επικοινωνήσουν με τη γραμμή τηλεφωνικά στον αριθμό 210-6007686, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 27% επέλεξε να επικοινωνήσει ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση Info@help-line.gr.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι το προσωπικό της Γραμμής Βοηθείας παρείχε ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική σε συνολικά 1.453 αιτήματα. Επιπλέον, 115 περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στη γραμμή καταγγελιών Safeline.gr και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ή σε άλλους αρμόδιους φορείς, αντίστοιχα με τη φύση της αναφοράς (για παράδειγμα καταναλωτικές οργανώσεις, κ.λπ.).

Κοινοποιήστε το άρθρο
Facebook
Twitter
LinkedIn

Περισσότερα άρθρα